tilbage

Land Rover Forum  

Index
122069: Returgearkasse til UK (23-03-2012 13:44:50)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Min ZF automatgearkasse valgte selvfølgelig at stå helt af på en tur i Sverige. Så alle de høje tanker om selv at renovere/skifte blev dermed umuliggjort... Det blev Falck, et svensk autoværksted og en ombytter fra Ashcroft - en større udskrivning. Nu har jeg hentet bilen igen, med den gamle bagi. Har i nogle erfaringer med hvordan jeg billigst får den til england, så jeg kan få mine 275 GBP tilbage i "pant"?

RRC hilsen
Bo

PS: Imorges, da gearkassen var kold, brillierede den med at tøve med at gå i 2. gear - præcis sådan hele misseren startede. Håber det var en engangs-forteelse! Skal jeg gøre noget ved det???
Index
122070: sv: Returgearkasse til UK (23-03-2012 14:02:19) (svar på 122069)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.21)
Er gearvælgeren med wirestyring ?

Ib Nielsen skulle til England... var annonceret her på Forum
Index
122071: sv: sv: Returgearkasse til UK (23-03-2012 15:12:08) (svar på 122070)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Hej Paul,
Det var desværre før jeg havde bilen hjemme igen. Jeg forstod det også som om det kun gjaldt, hvis man skulle have noget retur til DK.
Ja, gearvælgeren er helt mekanisk med wire til gearskift og kickdown. Det var vist først P38 der fik elektronisk kasse?
Index
122084: sv: sv: sv: Returgearkasse til UK (23-03-2012 22:50:49) (svar på 122071)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.23)
Gearkassens ubeslutsomhed kan skyldes for stramme wire eller for lidt smøring af selvsamme. Så mangler lige det sidste stykke og det er nok til, at det tager lidt tid, før gearkassen skifter op i andet gear.
Index
122110: sv: sv: sv: sv: Returgearkasse til UK (24-03-2012 22:47:15) (svar på 122084)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.237.146)
Hej Paul,
Jeg var ærligt talt lidt forfærdet over gearkassens opførsel, og da jeg kun har læst pæne ting om Ashcroft, gennemgik jeg monteringen - eller hvad man kan se fra motorrummet eller liggende på fliserne. Det svenske værksted har lavet det pænt, flere bolte er skiftet til nye, de har selv bukket et nyt varmeskjold, og væskestanden var også spot-on. Men justeringen af kickdown-wiren var helt hen i vejret, der var vel 25 mm fra klem-muffen til kanten yderkablet, hvor manualen foreskriver 0,25 til 1,25 mm (de har næppe haft en manual på værkstedet). Så nu er det justeret, og de kommende dages køreture må så vise, om det har fjernet "koldstart" vanskelighederne, eller om de f.eks. har efterladt en masse slam i olierør og slanger. Men igen, de virkede meget samvittighedsfulde og kompetente.
Index
122073: sv: sv: Returgearkasse til UK (23-03-2012 16:37:00) (svar på 122070)
Ib Nielsen #3014, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 2.109.194.80)
hej

ja jeg har en bil på vej til danmark. Det kunne da godt tænkes at der kunne komme noget med retur. Kon takt mig og jeg skal undersøge det

Ib
Index
122072: sv: Returgearkasse til UK (23-03-2012 15:42:37) (svar på 122069)
Rasmus Glerup Gregersen #6666, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.148.110)
Hej Bo,

Jeg har lige sendt en transferkasse derover (for anden gang da den første renoverede jeg fik på brækkede sig for alvor... så om igen...). Nå, men hvis du kan finde nogen med et momsnummer eller hvis du selv har et, er TNT behjælpelig for ca. 1300kr.

Rover hilsner

Rasmus
#6666