12909:
I ramme! alvor/ syn for sagen (02-02-2004 20:20:47)
Nikolai Norup #5948, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 130.226.7.3)
Hej med jer.
Ja - så har jeg været til syn.
Jeg skal have lavet en del på rammen. Det drejer sig først og fremmest om de beslag-dimser(intet indslag fra mig uden ordet dims!!) der sidder øverst på fjedrene og er svejset fast på rammen - samtlige fire faktisk. Synsmanden kaldte dem konsoller.
Jeg har bestilt nye fra MJ, men ville lige høre om der er nogen der sidder med nogle gode flid, fedt og snyd tips til lige præcis den operation. Jeg har henvendt mig til nogle meget venlige svejsekyndige hænder, så den del af det skulle være fjong. Fjedrene skal tydeligvis pilles af, hvordan gøres det lettest og smartest, de er relativt rustne! Men om de er groet helt fast ved jeg ikke. Jeg regner i øvrigt med at skifte bøsningerne ved samme lejlighed.
Er nogen af jer der har erfaringer fra lignende indgreb og har lært noget af dét?
Gode rammetips i øvrigt er meget velkomne.
Og så lige et spørgsmål mere. Hvor meget yderligere/ekstra/nyt må en synsmand påpege ved et omsyn? Jeg har (bla) fået en så svag formulering som "vanger tæret flere steder" på min synsrapport. Mærkeligt, alle vangerne er spritnye, og med vanger mener jeg "outriggers/traverser". Jeg tror han mente det s formede stykke på rammen ved baghjulene.
Er det kun nødvendigt at lave de huller han lavede med sin åndsforsnottede hammer idag, eller skal jeg selv gribe til lignende vold og så lappe hvor der lappes kan ? Må han lave og påpege nye huller til omsynet, hvis ja, hvad sker der så? Omsyn igen eller skrot ?
Bilen er en 90er fra 84, 2,25benzin.
Jeg håber i kan forstå hvad jeg mener i ovenstående smøre!
Som sædvanlig mange tak på forhånd for de gode svar!
Mvh
Nikolai