tilbage

Land Rover Forum  

Index
134604: karburator indstilling V8 (22-06-2013 14:17:22)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.151)
Hej i forum.
Nogen der kan hjælpe med at få min 3,5 V8 carb til at køre ordentlig.
Evt. En der har carb balancer værktøjet og vil låne det ud.
Evt nogen der kan få et par dobbelt SU karburator til at køre i grundstilling.
Bilen står i kettingskov tæt ved Fynshav.
Det er ingen hastværk.
Med Laro hilsen Claus
Index
134661: sv: karburator indstilling V8 (25-06-2013 10:15:47) (svar på 134604)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.163)
Hej Claus!

Prøv at skrive P J Auto i søgefeltet. Så kan du kontakte firmaet som ligger i Brad på Fyn syd for Vissenbjerg. Efter sigende specialister i SU karburatorer.

Mvh

Kaj
Index
134668: sv: karburator indstilling V8 (25-06-2013 14:14:13) (svar på 134604)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 86.58.252.50)
Hej Claus,

Den bedste carb balancer har du selv - et stykke sprinklerslange.
Af med luftfilteret og så stikker du slangen ind til bunden af stemplet og lytter, har den ikke samme lyd i begge sider skruer du på forbindelsesskruen til du rammer samme lyd.

Blandingen - der skal du være opmærksom på at i modsætning til alt andet, bliver blandingen fed når du skruer bl.skruen ind.

Du finder et søgerblad på 0,8 mm ( har selv brugt en gl nedstrygerklinge der var halveret i bredden og slebet helt flad i spidsen, når den så går i tomgang og du har samme lyd i din slange i begge sider, stikke du forsigtigt søgerbladet ind under stemplet så det løfter sig de 0,8 mm nu bør omdrejningerne ikke ændre sig af betydning, stiger den er den så vidt jeg husker for fed, og falder den i omdr. er den for mager, nu stiller du på bl.skruerne først på den ene carb og når den er ok så på den anden, skru kun en 1/4 omgang ad gangen.
For hver gang den har gået i tomgang i 5 minutter bør du give gas til ca 2000 omdr. og holde den der lidt, lade den falde til tomgang og fortsætte justeringen

Nu har du faktisk lavet en grundjustering, der så kan fin justeres med en kuliltetester.

Inden du går igang bør du sørge for tændingssystemet er iorden, er der dårlige tændrør/ledninger nytter det hele ikke noget.