tilbage

Land Rover Forum  

Index
13655: diesel pumpe (12-03-2004 11:53:49)
Lennart Olsson #5865, reg. njy (medlem) (ip-adr: 131.165.102.49)
så har jeg et lille problem- diesel pumpen skal reneoveres- den lille 88" ryger sort når den presses - ingen sod mm. ved tomgang man kan stå ved siden af den i tomgang - men når den presses - så bliver kørebane lagt i sort- og så bliver der overhalet- da, jeg ikke har lyst til at give 4-5 000 kr. for en renovering - er mit spørgsmål - hvad gør man - er der noget man selv kan gør- jeg har stillet på grad indstilling og det har hjulpet rigtig meget- men er der hjælp at finde .?
Index
13660: sv: diesel pumpe (12-03-2004 14:36:24) (svar på 13655)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Lennart!
Den må da godt nok ose forbavsende meget (altså extremt meget)- for normalt er der ikke noget at sige til at den oser sort under accelleration - for det må den godt. Nu skriver du at der intet er under tomgang - hverken blålig eller hvidlig røg?
- så umiddelbar kan jeg ikke se at der er noget galt i at den oser under accelleration -- men - hvordan f... får du dig rodet ind i en situation hvor der er mulighed for overhaling ?? ;-).
Men prøv at justere på spjældet i indsugningsmanifolden - det kan måske afhjælpes ad den vej.
sIIIer hilsen Stefan - Skanderborg