tilbage

Land Rover Forum  

Index
136783: RRC automatgear og indsprøjtning. (01-10-2013 23:14:46)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 194.138.39.56)
Hej I forum.

Haves: RRC med 3,5L V8 med SU carburatorer og automatgear.

Ønskes: RRC med 3,5l V8 med indsprøjtning og automatgear.

Forklaring:

Jeg har en indsprøjtning til en 3,5l V8 til at ligge som jeg gerne vil have monteret på den motor med karburatorer.

Nu har stødt på nogle ting som der kræver en livline.

Det er en tre-trins automatgearkasse og der er en arm fra gearkasse der går op og på gasspjældsarmen, Hvordan skal og skal den også sidde monteret på indsprøjtningen.

Men ellers er der nogen der har prøvet at montere indsprøjtning på en 3,5 v8 eller som har en 3,5 v8 som jeg kan få lov til at lure lidt i plus tage lidt billeder plus noter.

På forhånd tak.

Claus.
Index
136825: sv: RRC automatgear og indsprøjtning. (03-10-2013 11:46:37) (svar på 136783)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 86.58.252.50)
Hej

Jeg tror du skal finde et ledningsdiagram, der er flere udfordringer i det end en arm til kick Down, den skal monteres.

Har du ikke dysemodulet og et ledningsnet, skal du ud og lede, eller glemme det.

Luftomløbsventilen plejer at være død eller noget der ligner, og de andre "løse" ting på manifoldet skal også virke, ellers giver det ingen ting overhovedet at skifte, ja det skulle lige være dårlig motorgang, dårlig start og dårlig økonomi og masser af arbejde ;-)

Mvh

Per
Index
136834: sv: sv: RRC automatgear og indsprøjtning. (03-10-2013 16:31:53) (svar på 136825)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 192.35.17.11)
Hej PEr.

Okay.... Så skal jeg nok fortsætte med de slidte SU'er.

Men den indsprøjtning jeg har på hylden skulle være omkring 100% komplet. Ledningsnet til selve indsprøjtningen er der, dyse modulet (styreboks) er der, Har fundet nogle ledningsdiagrammer som jeg mener duer, Luft masse måleren skulle også virke (kan den tjekkes), hvad er de løse ting du omtaler, alt det der er skruet på??

Men ellers ville jeg gerne kigge ned i en landrover med 3,5 V8 indsprøjtning for at tjekke placering og andre ting.
Men nogen der kan fortælle mig om den kick down arm er en "stiv" arm eller en kabel føring når det er indsprøjtning og automatgearkasse.
På en ekstra indsprøjtning sidder der to kabler på som er klippet en tyk som jeg tror er speeder kabel og en lidt tyndere som kunne være kabel træk til kick-down evt.

Men stadig kunne det være interessant at se et motorrum med en original monteret 3,5 V( indsprøjtning.

Med laro hilsen Claus
Index
136843: sv: sv: sv: RRC automatgear og indsprøjtning. (03-10-2013 20:22:15) (svar på 136834)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.237.146)
Hej Claus,
den indsprøjtning du har liggende, er den så gammel at det er med "flapper" luftsensor (mekanisk) ? Eller er det med hotwire?
Jeg mener begge typer er udførligt beskrevet i Haynes "big book of lies" om RRC (har den ikke lige ved hånden nu).
Der er diagrammer over den gamle type her, plus en masse diskussion (som kun englændere kan gøre det - de har en stor "kult" derovre, som kun synes at "Megasquirt" indsprøjtning virker).
http://www.landroveraddict.com/forums/thread.cfm?threadID=32595
Jeg har reservedelskatalog til RRC fra 1986 og frem, men der er kun Hotwire og ZF 4-trins automat beskrevet.
Index
136871: sv: sv: sv: RRC automatgear og indsprøjtning. (04-10-2013 14:22:45) (svar på 136834)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 86.58.252.50)
Hej
http://www.cowdery.org.uk/downloads/V8EFiSystem.pdf

Her er alt det læsestof du behøver, regner med det er med flapper , luftmasse måler med klap og ikke varmt net ( hot wire )

Det er godt nok til en personbil, men det er det samme.

God weekend

mvh

Per