tilbage

Land Rover Forum  

Index
14006: Gennemgang af Tdi-motor - Discovery (28-03-2004 00:04:24)
Martin Kremmer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.131.15)
Hej

Jeg har netop erhvervet mig min første Land Rover. Den er dog ikke betalt endnu, men slutsedlen er skrevet, og jeg skal hente den på torsdag ;-) Der er tale om en Disco fra dec. 97 - 2,5 Tdi 300 med automatgear, der ca. har 250.000 km på samvittigheden! Jeg har været på udkig længe, og faldt så over dette pragteksemplar af en Disco - ekstrem velholdt både inde og ude.
Det eneste der plager mig er motoren, og de mange km.! Jeg har ikke kørt dieselbil før, og har ikke nogen erfaring med at rode med dem, så for mig lyder motoren umiddelbart meget fint.

Men når jeg nu er i gang med at investerer, har jeg overvejet om det kan betale sig at få motoren gennemgået på et aut. Land Rover værksted? Vinder jeg noget performance ved at få dem til at lave hovedservice på motoren? - og hvor langt kommer jeg for 10.000 kr?
Jeg bor på Amager, og har hørt meget positivt om Sjelle, men af bekvemlighedsårsager ville jeg helst gøre brug af en forhandler på Sjælland - Har I nogle anbefalinger?

Til sidst ville jeg være glad hvis nogle af Jer, har nogle erfaringer med en Disco 97 med automatgear som I gerne vil dele med mig… ?
Jeg ser meget frem til at få gang i min LR, og glæder mig til at møde Jer på de danske veje!

Med venlig hilsen.

Martin (kommende medlem)
Index
14013: sv: Gennemgang af Tdi-motor - Discovery (28-03-2004 17:05:51) (svar på 14006)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 195.249.97.69)
Hej Martin,

Velkommen i folden!

250.000 km. burde, hvis motoren/bilen ellers er passet og plejet med regelmæssige olieskift, tandremsskift m.m. ikke være noget problem - jeg har selv en 300 tdi Defender, der har rundet 267.000 km. uden problemer.

Jeg tror ikke du får mere ydelse ved at foretage et stort service, men hvis luftfilter og brændstoffilter trænger til skift og ventiler/dyser skal checkes/justeres, så kan du måske hive lidt mere økonomi ud af motoren på den konto...

Vil du have et check af bil og motor, så kør ud til Box Auto i Birkerød - de kan deres kram derude...

Og går turen alligevel til Jylland så kik ind til Team Bertelsen i Sjelle eller Kjeld (Tohuse Auto) i Neder Hvam syd for Viborg.

Vi ses derude!

/Ib

Index
14057: sv: sv: Gennemgang af Tdi-motor - Discovery (30-03-2004 15:27:59) (svar på 14013)
Martin Kremmer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.166.4)
Hej Ib, og mange tak for dit svar!

Jeg tog imod dit råd, og kørte bilen til BoxAuto inden jeg afsluttede handlen - og det var en god investering.

BoxAuto var meget venlige, og regnede med at kunne lave bilen i tiptop stand for 10-15.000 dkr.
Bilen var til salg for 110.000 dkr, og jeg fik den ned i 97.000 dkr... så alt i alt er jeg nu en meget glad mand!


Ang. km antallet, så var de heller ikke i tvivl... kein problem!!! de havde set TDI'er med over 400.000 på bagen, så, så din Defender er kun halvvejs ;-)

Endnu engang tak for hjlæpen!

Mvh
Martin