tilbage

Land Rover Forum  

Index
14018: Min 110 87 TD er begyndt at dryppe diesel (meget) (28-03-2004 21:06:30)
Jesper Kjærsgaard-Nielsen #6631, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.243.86.78)
Hej forum

Efter en tid med diesel dryppende ud af tankdækslet ved fuld tank (ikke meget), besluttede jeg mig at erhverve mig et nyt hos midtjysk.

Satte det på i går efter en optankning og og ville så teste om der fortsat kom noget diesel ud. 10km efter kunne jeg konstatere, at ingen diesel blev spildt.

MEN! Så i dag, på motorvejen blev jeg gjort opmærksom på, at der var noget i vejen med bagenden af bilen. Hurtigt kørte jeg ind til siden og måtte konstatere at der var diesel over alt - og jeg mener over alt. Det vidste sig, at det rør (10cm)der er lukket med en skrue op toppen af tanken, på påfyldningssiden, havde tabt skruen, og var begyndt at sprøjte diesel. Efter at havet sat en ny skrue i, kørte jeg en tur og fandt hurtigt ud af at der var OVERTRYK! i tanken. Grunden til den ændring er fordi det nye dæksel slutter tæt.

Men hvordan kan der være overtryk i en tank, skal der ikke være undertryk? Den synes at dryppe konstant nu (ved kørsel og kort bagefter. Det har dog hjulpet at sætte det gamle dæksel på igen, men den drypper fortsat.

Er der nogen derude der kan hjælpe med dette problem.

Hilsen Jesper

P.S. tanken er fra sidste år.
Index
14059: sv: Min 110 87 TD er begyndt at dryppe diesel (meget) (30-03-2004 18:11:19) (svar på 14018)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.212.214.31)
Min erfaring er at de fleste dieseler (især japser) får en vis undertryk i tanken, og ligefrem giver en lille "gisp" når man åbner tank dækslet. Prøve at høre nogen som har en 110TDI, men det kunne tænkes at den 'skrue' du skiftede var en form for undertryks ventil! Principielt, så uanset om tanken har diesel eller benzin, skal der være et eller andet system så tanken kan ånde, prøv event. at kigge i manualen. Som regel er det enten dækslet som kan "giv efter" for under/overtryk, ellers er der en form for ånde rør, med eller uden ventil, et eller andet sted.Jeg håber det er til lidt hjælp! 2217!
Index
14066: sv: Min 110 87 TD er begyndt at dryppe diesel (meget) (30-03-2004 21:02:46) (svar på 14018)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.199.3.155)
Går den som den plejer?
Et af de få steder der er overtryk er reguleringsmembranen på fordelerpumpen, kan den have fået en revne så overtrykket kommer fra turboen?
Prøv evt. at demontere slangen fra turboen til fordelerpumpen og se hvilken effekt det har.
Prøv evt. også at demontere drænslangen fra fordelerpumpehuset og se om der kommer overtryk der. Det er nok ikke en god idé at køre med den demonteret.

Ole
Index
14067: sv: sv: Min 110 87 TD er begyndt at dryppe diesel (meget) (30-03-2004 21:05:41) (svar på 14066)
Jesper Kjærsgaard-Nielsen #6631, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.243.86.78)
Hej Ole

Den går præcis som den plejer!

/Jesper