tilbage

Land Rover Forum  

Index
14226: Hvad gør jeg nu? (08-04-2004 12:05:37)
Hjalte Volqvartz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.125.10)
Jeg er en fortiden temmelig trist ejer af en 88" s. III D. fra 75, motoren er nemmelig færdig! og denne måneds su er investeret i husleje.

Nu har jeg 3 muigheder:

1: Jeg kan sælge den som den står nu, hvor meget er den i så fald vær? (Rigtig god ramme og gennemgående sund bil med 1,5 år til syn)

2: Jeg kan skifte motoren og sælge den.

3: Jeg kan skifte motoren og beholde den, det er her jeg rigtig godt kunne tænke mig nogen svar, hvad koster en god motor, der er lige til at sætte i og er sådan en til at finde? Er det strengt nødvendigt at bruge en original motor, eller kunne man f.eks. bruge en 2,5'er?
Index
14227: sv: Hvad gør jeg nu? (08-04-2004 12:18:55) (svar på 14226)
Kim Horsevad #6594, reg. njy (medlem) (ip-adr: 62.243.97.5)
Præcis hvad er der galt med din motor?

Hvis du kigger i roverbørsen på denne hjemmeside vil du kunne se at der er indtil flere motorer til salg til omkring 1500 kr.

Uden at jeg skal blande mig i dine dispositioner; vil jeg da tillade mig at sige at hvis rammen er sund vil det være ærgerligt for dig at skille dig af med bilen... En LR fra '75 skulle da være god for mange års kørsel endnu!

Med Venlig Hilsen,
Kim Horsevad

Index
14229: sv: sv: Hvad gør jeg nu? (08-04-2004 14:02:04) (svar på 14227)
Hjalte Volqvartz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.125.10)
Hej Kim,

Jeg vil også helst beholde bilen men den koster lidt at have kørende særligt hvis den skal have ny motor.

de motorer der er til salg i roverbørsen er såvidt jeg lige kunne se allesammen benzin motorer, og jeg vil gerne have en diesel igen.

Hjalte
Index
14230: sv: sv: sv: Hvad gør jeg nu? (08-04-2004 14:22:04) (svar på 14229)
Ari Bach #6435, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.193.5)
Nu har jeg hørt det med. Benzin motorer er mindst ligeså gode som diesel motorer. Har læst side op og side ned, på engelske hjemmesider om hvor meget de fortrækker benzinerne. De er ikke ligså økonomiske km/l. men de kan da komme op ad de samme "bjerge" som en diesel.

Har både kørt i diesel, og kører nu i en benziner fra '82
Der er ingen forskel!

Mv"benziner"h

Ari Bach.
Index
14231: sv: sv: sv: sv: Hvad gør jeg nu? (08-04-2004 15:02:39) (svar på 14230)
Hjalte Volqvartz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.125.10)
Nu var det jo ikke for at nedgøre benzin motorer, men er det ikke temmelig besværligt at skifte fra diesel til benzin, jeg mener ihvertfald mere besværligt end at putte en ny dieselmotor i.
Hvor lang køre en benzin motor på literen? og er den ligeså slidtærk og ligeså nem at vedligeholde?
Index
14234: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad gør jeg nu? (08-04-2004 16:39:13) (svar på 14231)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.196.233.120)
Hjalte, ring 28 68 55 33, så kan jeg give dig en temmelig sikker fjerndiagnose på, hvad din motor fejler !
Index
14233: sv: sv: sv: Hvad gør jeg nu? (08-04-2004 15:07:34) (svar på 14229)
Jakob Schnell #3738, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.164.126)
Hej Hjalte,
Jeg kan godt forstå din holdning til diesel motoren, men som en anden skriver, så er benzin altså et udmærket alternativ. Jeg havde selv (mens jeg var på SU) en 88" diesel hvor motoren stod af. Jeg fandt en 5 lejet banziner og satte i istedet. Bilen kørte noget bedre, men var også noget dyrere at køre i...
Nå men tilbage til dit spørgsmål. Har du undersøgt hvad din diesel fejler? Min erfaring er at det ofte er toppen der går på dieselmotoren - hvis den da ikke, som min gjorde, knækker krumptappen. Hvis det er topstykket der skal renoveres, så er det ikke særligt dyrt - og noget nemmere end at skifte hele maskinen, specielt hvis man overvejer at skifte til benzin.
Hvis du mener at motoren ikke er til at redde, så indryk en 'købes' annonce i roverbørsen. En renoveret er dyr, en påstået renoveret eller en du blot har en eller anden form for sikkerhed for virker, koster vel ml. 2 og 5 tusinde komplet.
Held og lykke
Jakob
Index
14237: sv: sv: sv: sv: Hvad gør jeg nu? (08-04-2004 17:21:43) (svar på 14233)
Hjalte Volqvartz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.125.10)
Tak for svarene.

Bilen står hos Fløng autocenter ligenu hvor toppen er blevet pillet af, jeg kan ikke huske præcis hvad det var der var galt men der var noget der var gået løst og havde ødelagt både blokken, topstykket og en cylinder, så konklusionen var rimelig klar motoren er færdig.

En helt anden sag er at jeg ikke kan finde den udgave af oasen hvor adgangskoden var med så jeg kan ikke skrive annoncer, er der nogen der ved hvem man skal kontakte for at få det ordnet?

Hjalte
Index
14239: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad gør jeg nu? (08-04-2004 22:15:41) (svar på 14237)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.62.197.80)
Du skal have fat i kassereren Jens Hesseldahl på 20681976, han kan fortælle dig om din kode, som du fik sammen med det brev, Jens udsendte som svar på din indmeldelse i klubben.
Apropos snakken frem og tilbage om diesel kontra benzin. Skal man ikke have fat i både myndigheder og forsikringsselskab, hvis man skifter drivform? Spørg dig lige for, inden du evt. skifter til benzinmotor.
Hilsen Morten
Index
14242: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad gør jeg nu? (09-04-2004 00:47:00) (svar på 14239)
Claus Vogter (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.199.136)
Ved skift af drivmiddel skal man blot anmelde det til motorkontorer. Der skal ikke synes ved skift mellem benzin/diesel eller omvendt. Kun vis drivkraften bliver GAS eller tilsvarende kræves syn af bilen.
VH Claus Vogter