144384:
sv: sv: sv: sv: Torpedo galvanisering (15-08-2014 22:15:12) (svar på
144383)
Andreas Bekker #1034, reg. njyl (medlem) (
ip-adr: 2.111.223.10)
Det som er vigtigt i forhold til galvanisering er at der ikke er noget af pladerne som er dobbelt, på en sådan måde at der er luft mellem to plader.
Før selve galvaniseringen kommer delene i et syrebad, således at delene er helt affedtet.
Da jeg i sin tid fik galvaniseret min ramme, blev jeg overrasket over nogle fjollede små plade arbejde som var lavet på chassiet.
De var ikke synlige, men det blev de efter galvaniseringen, havde jeg vidst det var de nok blevet lavet ordentlig.
Så altså sørg for at skifte hele stykker så meget som muligt, for at undgå at dette.
Selve torpedoen var der nettop dobbelte plader som umidelbar efter færdiggørelse bulede lidt op. Ikke fordi at det var et problem i forhold til holdbarhed, det ser bare ikke pænt ud!
Men altså regn med at alle svejsningerne bliver synlig efter galvaniseringen.
Jeg havde efter gode råd fra gæve Land Rover folk valgt at få synet min ramme inden jeg sendte den til galvanisering, og det var jo heldig, for så kunne synsfolkene jo ikke bagefter kasserer køretøjet, eller forlange at hede dele af chassiet skulle skiftes! :-)