tilbage

Land Rover Forum  

Index
14557: Start af 2,5 Diesel (28-04-2004 13:56:34)
Lars Alstrup #6663, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.26.182)
Jeg har netop ilagt en 2,5 diesel i en serie 3,
den er udluftet efter alle kunstens regler.(Den er stadig helt død)
Når jeg afmotere rørene til brædstofdyserne kommer der fine stråler af diesel uden luft,ud af dem alle, når den vel at mærke har fuld gas, jeg har her på siden set at der skal være kontraventil på returløbet er det rigtigt ? er der nogen der har en tegning over brændstofsystemet til sådan en motor ? jeg er lidt i tvivl om jeg har fået samlet det korrekt. Håber der en der ka hjælpe...tlf 30243814
Mvh. Lars
Index
14558: sv: Start af 2,5 Diesel (28-04-2004 15:05:09) (svar på 14557)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Har du forbundet stikket på brændstofpumpen??? Jeg mener at den går over tændingen. Der er ikke nogen ledning til det på serie IIIéren, så du må selv trække een.
Index
14559: sv: Start af 2,5 Diesel (28-04-2004 15:19:44) (svar på 14557)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej!
For at gøre det helt klart så er der ikke nogen kontraventil på en 2,25d brændstofsystem - det var en and - om det så findes på en 2,5d ??? - jeg tror det næppe.
Prøv at lufte ud på fordelerpumpen (lokaliseret over oliefilteret -den store cylindriske klump med alle rørene til dyserne - der er to udluftningsskruer i siden på den)
Dernæst prøv at skille sedimentoren ad og rens den for guldfisk og skovsnegle eller hvad der end kunne tænkes at der er krøbet ind i den (slam)- den er lokaliseret under passagersidens dørkplade - husk at afmontere tilløbsrøret fra tanken på sedimentoren og hæv den for ikke at tanken tømmes for brændstof. Endvidere kan du også blæse rørsystemet igennem. Håndprime dernæst efter samling og udluft - så skulle det da komme til at virke igen efter hensigten - medmindre der er noget helt helt andet galt - evt. kan det være dyserne der malfungerer eller er stoppede.
Lad os høre hvordan det skrider frem - for der er andre individer der har det med at spørge (dermed ikke sagt at du er en af dem)- får tilmed fine svar - men gider ligesom ikke gøre sig den umage at melde tilbage igen efter problemet er klaret - hvilket er surt.
God arbejdslyst - og fryd dig over at det er lunt i vejret - jeg knoklede med det samme problem i vinters -brrrrr.
SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg
Index
14570: sv: sv: Start af 2,5 Diesel (28-04-2004 19:20:35) (svar på 14559)
Lars Alstrup #6663, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.26.182)
Yep der er strøm på fordeleren og der er ikke guldfisk i systemet eller sedimentoren. Jeg er lidt i tvivl om returslangen fra fordeleren den der sidder forrest (går jeg ud fra)skal gå via dieselpupen som på 2,25eren eller det er ok som jeg har gjort direkte tilbage til filteret.
Jeg har kun luftet ud på den ene skrue... den anden "bolt" er det den der sidder på en plade med 2 skruer ? i så fald er der heller ikke luft der... jeg prøver at få chekket dysserne imorgen hvor mange bar åbner de ved ? ( motoren har ikke kørt i et år så måske er de groet sammen ) efterfølgende har jeg konstateret at der kommer ulige mængder diesel ud af brændstofrørene så måske ligger fejlen i fordeleren...
er der nogen der har en manual til en 2,5D
Mvh Lars
Index
14575: sv: sv: sv: Start af 2,5 Diesel (28-04-2004 20:27:54) (svar på 14570)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Som tidligere nævnt ved jeg ikke exakt hvordan det forholder sig med en 2,5er men jeg udleder fra dit svar at du i hvertfald har problemer med dine dyser - vær flink ved dig selv og få dem skiftet eller i det mindste efterprøvet på en stand - og ligeledes konstaterer du forskelligt flow fra dine rør - og det er jo ikke som det skal være.
Hejsa Stefan
Index
14589: sv: Start af 2,5 Diesel (29-04-2004 08:13:06) (svar på 14557)
Urban Larsen #4263, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 195.249.77.23)
Hej Lars!
Fordelerpumpen på en 2,5 er modsat pumpen på en 2,1/4 indrettet sådan, at den ved start giver størst fyldning når du ikke røre gaspedalen, den lukker altså næsten helt for brændstoffet v. aktivering af gaspedalen under start. Hvis du har været van til 2,1/4 disel er dette måske årsagen.
Hilsen 4263
Urban.