tilbage

Land Rover Forum  

Index
148871: Luftaffjedring Disco II (20-04-2015 17:27:14)
Morten Florin Andersen #5897, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 185.37.87.3)
Hej Forum,
Jeg har lige købt en Disco II der er født med luftaffjedring men konverteret til alm spiralfjedre. Under normal kørsel uden trailer er der intet galt, men ved kørsel med trailer begynder en orange lampe i instrumentpanelt at lyse, der er et symbol der viser en bil med pil der peger op og ned i bagenden. Derudover er der en irriterende advarseltone der bipper ved kørsel over x antal km/h.
Er der nogen bud hvordan jeg får koblet det system fra?
Jeg har læst mig frem til det kan være en højdesensor på bagakslen der er problemet.

Mvh. Morten
Index
148872: sv: Luftaffjedring Disco II (20-04-2015 17:41:06) (svar på 148871)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Prøv at koble sensoren fra...
Index
148879: sv: Luftaffjedring Disco II (20-04-2015 21:47:43) (svar på 148871)
Lars Nygaard #8835, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 185.37.87.36)
Nanocom på og slå SLS fra! Dét burde kunne løse problemet med både den blinkende lampe og alarmen - hør med Christian, tror han har sådan en!

Du vil garanteret få præcis den samme situation, hvis du kører den i terræn!

Og tillykke med den nye bil!


Index
148880: sv: sv: Luftaffjedring Disco II (20-04-2015 22:00:41) (svar på 148879)
Morten Florin Andersen #5897, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 185.37.87.3)
Præcis, har også googlet mig til samme løsning, SLS skal kobles fra i ECU´en. Og tak det er dejligt at køre Land Rover igen.
Index
148881: sv: sv: sv: Luftaffjedring Disco II (21-04-2015 08:22:01) (svar på 148880)
Flemming Sørensen #9184, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.237.86.137)
Hej Morten

Hvordan er det at køre med almindelige fjedre? Jeg har lidt problemer med min luftaffjedring, og overvejer kraftigt at skifte til fjedre?
Index
148888: sv: sv: sv: sv: Luftaffjedring Disco II (21-04-2015 15:48:17) (svar på 148881)
Morten Florin Andersen #5897, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 185.37.87.3)
Hej,
Jeg har kun haft bilen i 14 dage, men dog kørt den de 400km fra Jylland til Bornholm. Bilen ligger fantastisk på vejen også ved hastigheder omkring 130km/t.
Den kommer primært til at kære med tunge trailers, derfor synes jeg bedre om alm spiralfjeder undervogn hvor der ikke er så meget der kan gå itu.
Index
148891: sv: sv: sv: sv: sv: Luftaffjedring Disco II (21-04-2015 21:52:34) (svar på 148888)
Flemming Sørensen #9184, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 91.100.100.12)
Tak tilbagemeldingen ..... det bliver nok løsningen :-)
Index
148893: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Luftaffjedring Disco II (21-04-2015 22:23:30) (svar på 148891)
Benny Jepsen #2711, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.196.88)
Hej Flemming,

Du må selvfølgelig selv om hvad du gør ved din bil, men jeg er nu på nr 2 Disc med luft på bagakslen og jeg vil under ingen omstændigheder undvære det.
Jeg kører jævnligt med tung trailer og campingvogn, og det virker bare.
Det der typisk kan give problemer er utæt luftbælg og defekt niveau sensor. Begge dele i den billige og lette ende at købe og skifte.

Mvh. Benny
Index
148895: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Luftaffjedring Disco II (22-04-2015 06:53:24) (svar på 148893)
Jacob Rosby Løwenstein #8777, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.215.80)
Enig med Benny, køre også Disc 2 med luft, vi køre 15.000 km med 2,5 ton campingvogn om året og noget af det bedste ved bilen er luften i bagenden. Luftbælgene koster ca. 500,- pr. Stk. Og de tager 20 min. At skifte, højde sensomrene koster 250,- og de er også meget nemme at skifte. Kompressoren kan selvfølgelig stå af og den koster lidt, ca. 2000,-

Jeg ville ikke bytte min luftundervogn med fjedre, det fungere i øvrigt også rigtig godt i terræn.

Vh.
Jacob