tilbage

Land Rover Forum  

Index
14948: Kan man bygge en HCPU om til en standard HT? (20-05-2004 22:07:19)
Jesper Kjærsgaard-Nielsen #6631, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.243.86.78)
Hej forum

Ville bare lige høre om det var muligt at lave en 110" HCPU 2.5TD fra 1987 om til en standard 110" HT.

Hvis, ja hvad ville proceduren så indeholde? Forestiller mig, at man skulle skifte alt bagud fra forruden - men kan det lade sig gøre?

/Jesper
Index
14951: sv: Kan man bygge en HCPU om til en standard HT? (20-05-2004 22:22:51) (svar på 14948)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.32.29)
Ja, det kan lade sig gøre. Hvis du vil have en tredørs van,skal du bruge en bagkasse, en hardtop og en bagdør. Hele herligeheden står brugt hos Tohuse Auto 86 66 80 87 og det kan være, Kjeld kan hjælpe dig med projektet. Men du får væsentlig mindre plads end i en overdækket hcpu. Ca. 0,16 m2 mindre.
Hvis du bare vil have ladet overdækket, så findes der foruden softtoppen flere glasfibertops bl.a. fra Truckman eller walker samt een i alu (mener jeg det er) fra Ifor. Sidstnævnte passer ind under kanvassen og kan isoleres mellem alu og kanvas.
Så får du en aflåselig top og bevarer den originale identitet.
Index
14954: sv: sv: Kan man bygge en HCPU om til en standard HT? (20-05-2004 23:10:31) (svar på 14951)
Kim Horsevad #6594, reg. njy (medlem) (ip-adr: 62.243.97.27)
Med lidt kreativitet ville man vel også kunne lave en fire-dørs udgave af landroveren!

Bagkassen fra en hardtop-model, med den ene halvdel fra en stw. I den ene side almindelig hardtop-paneler, i den anden side dør og kort bagpanel fra stw. Normal bagdør.

Det giver fire døre i alt, og god adgang til varerummet fra næsten alle sider, kombineret med en uændret langside i varerummet.

Har dog aldrig set en sådan konstruktion; men nogen må da have tænkt tanken før!?

Med venlig Hilsen,
Kim Horsevad



Index
14962: sv: sv: sv: Kan man bygge en HCPU om til en standard HT? (21-05-2004 18:14:39) (svar på 14954)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.32.29)
Ja, Kim, den konstruktion er set i UK og på Fyn kører en dobbeltkabine med tre døre og kort lad. Den har jeg billeder af og lægger lige ud som dagens billeder.