Jeg har selv gjort det samme for 3-4 år siden. Jeg købte et partytelt og brugte som malerkabine. Jeg brugte en gammel kompressor af billigt mærke og havde, som det også nævnes, brug for at lukke vand ud af lufttanken undervejs.
Maling og grunder købte jeg ved Esbjerg Paint. Jeg valgte noget en-komponent, for at det skulle være let at have med at gøre og valgte også matsort maling uden lak ovenpå. Det var super nemt, at sprøjte på med fint resultat. Det eneste man skal være opmærksom på med denne maling er at blande nok fortynder i til at sprøjten kan forstøve det ordentligt. Til det kan man købe en dertil indrettet kop, hvor man tager tid på, hvor lang tid det tager malingen at løbe igennem. Skulle jeg selv gøre det om, ville jeg overveje en anden farve eller en lak ovenpå. Jeg kan tydeligt se, at farven er falmet med tiden, hvilket er ærgerligt. I øvrigt leverer Esbjerg Paint kun malingen i store spande - seks liter tror jeg. Jeg havde i hvert fald rigeligt.
Vælger du spray skal du være opmærksom på åndedrætsværn. Jeg havde mulighed for at låne en professionel friskluftforsyning. Alternativt kan du male meget små områder ad gange i vel ventilerede område.
En anden ide kunne være rulle:
https://www.youtube.com/watch?v=c--i4f5924IP.S. Jeg brugte 10 hele dage på indkøb, afmontering, slibning, slibning, slibning, grunder, maling og montering.