tilbage

Land Rover Forum  

Index
15617: Gode råd er vel ikke dyre?? (14-06-2004 23:30:42)
Robin T. Kristensson #6691, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.82.220.16)
Jeg skal ud og se på min første landrover imorgen, en 90ér fra 1986, v8 benzin. Den har gået 150000 km. Noget jeg har drømt om igennem 24 år. Men er der noget specielt man skal være opmærksom på inden køb???
Tak for et godt forum med masser af humor og gode råd.
Index
15618: sv: Gode råd er vel ikke dyre?? (15-06-2004 00:38:15) (svar på 15617)
Poulsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.252.8)
Hej Robin.
Du skal være opmærksom om din indkomst kan bære at køre V8!
Nå spøg til side.
Udover du selvfølgelig skal gå bilen grundigt igennem mekanisk, så vær også opmærksom på rust, da bilen har nogle år på bagen. Vær særlig opmærksom på bagstykket af rammen og fjedertårnene der oftest angribes først af rust.
Index
15622: sv: sv: Gode råd er vel ikke dyre?? (15-06-2004 07:46:23) (svar på 15618)
Robin T. Kristensson #6691, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.47.142.38)
Min økonomi er absolut ikke til v8´eren, men det har jeg nu ikke tænkt mig at snakke alt for meget med min bedre halvdel om. Nej spørg til side - jeg ved godt at den er tørstig men det er også bil nr 2 (få kilometer), selvom det nok går hen og bliver nr. 1 og mange kilometer!!!!!!!! Hvorfor er seriebiler og defendere så tiltrækkende - hvad er det med dem ???
Nå men tak for det gode råd ang. købet. Forøvrigt vil jeg prøve om jeg ikke kan låne den på prøve i 14 dage inden jeg køber den.
Den trænger vist til en nu køler hvad koster sådan en krabat?
Mvh robin
Index
15623: sv: sv: sv: Gode råd er vel ikke dyre?? (15-06-2004 08:20:43) (svar på 15622)
Peter Struntze (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.170.99)
`Du skal være opmærksom på om knasten er slidt. Knastakslerne har det med at blive slidt på V8'erne. den koster ca. kr. 800,00 og det tager vel en dags tid at skifte den.

Glæder os til at se dig

Hilsen
Peter Struntze
2005
Index
15652: sv: sv: sv: sv: Gode råd er vel ikke dyre?? (15-06-2004 17:40:10) (svar på 15623)
Robin T. Kristensson #6691, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.82.214.108)
Hvis man ikke er udstyrret med alt for mange tommelfingre, kan man så skifte den selv - eller er det et job for professionelle? Hvis ikke - findes der så instruktionsmanualer som der findes til seriebilerne ?
mvh Robin
Index
15629: sv: sv: sv: Gode råd er vel ikke dyre?? (15-06-2004 10:50:17) (svar på 15622)
Jens H. Larsen #5562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.60.131)
Hvorfor sereiebiler og Defendere er tiltrækkende? Som barn oplevede jeg disse biler, der ikke var meget større end personbiler, men som tilsyneladende kunne køre alle steder. At militær, Falck og brandkorps anvendte dem måtte absolut borge for kvaliteten. At mængden af metal, der kan ruste, er bragt ned på et minimum gør ikke sagen værre. Og så er der hele det historiske aspekt omkring disse biler, men det bliver nok for langstrakt at komme ind på det, men ordet "nostalgi" beskriver en del. Endelig er det nogle biler som man kan underkaste et utal af modifikationer, som gør dem "næsten" personlige.
Index
15658: sv: sv: sv: Gode råd er vel ikke dyre?? (15-06-2004 20:40:58) (svar på 15622)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.165.170.98)
Jeg er dieselmand, der godt kan lide lyden af en V8... Serie-biler og Defender udstråler råstyrke par exellance; de symboliserer det mest britiske af det britiske. Ranger Rover, Discovery og Freelander har deres egen fan-skare, men den absolute hengivenhed til Lode Lanes produkter findes faktisk kun overfor de 'originale' - hvis jeg må bruge den terminologi.
Nogle af os synes, at Serie-bilerne er det ultimative ,mens andre er lidt mere vage og inkluderer Defender i rækken af ulitimative biler.
Men, det er mine personlige betragtninger, som andre sikkert ikke bifalder fuldud. Jeg respekterer selvfølgelig deres opfattelse.
Index
15628: sv: Gode råd er vel ikke dyre?? (15-06-2004 09:58:57) (svar på 15617)
Henrik Matthiesen #6343, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.243.228.74)
Hej Robin

Jeg kan ikke sætte fingeren præcist på hvorfor jeg er blevet bidt af LR. Det er jeg bare :-) Pas på du ikke også bliver fanget. Du kommer aldrig ud af det... Prøv evt en 90" med en 2,5L dieselmotor i. Den kører en del længere på literen og er yderst pålidelig. Held og lykke...

Mvh

Henrik #6343
Index
15668: sv: sv: Gode råd er vel ikke dyre?? (15-06-2004 21:53:58) (svar på 15628)
Robin T. Kristensson #6691, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.47.137.107)
Hej Henrik
Du har selvfølgelig ret i at det nok skulle være en diesel, men jeg har ikke det store kendskab til disse motorer, og er derfor nok lidt bange for at kaste mig ud i sådan en.
Forøvrigt syntes jeg at det er svært at finde en god diesel til en rimelig købspris. Hvor finder man de brugte henne?
Mvh Robin
Index
15742: sv: sv: sv: Gode råd er vel ikke dyre?? (17-06-2004 20:53:20) (svar på 15668)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.249.43.181)
Gode råd er ligeså dyre som gode dyr er rådne. Hvad er kilometerbehovet? en 2,5l diesel 90" er ikke billig i anskaffelse og motoren er måske "long gone" dvs. opslidt og når man køber en V8 er man i besiddelse af en legende aldenstund at oprindelige Buick/Landrovermotor ikke bliver lavet mere og så lyden, mand, LYDEN af V8.
Index
15744: sv: sv: sv: sv: Gode råd er vel ikke dyre?? (17-06-2004 21:06:07) (svar på 15742)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.249.43.181)
Og så lige en ting til; det er virklig distanceblænderi at holde ved benzinstanderen og smide for en plovmand på dyret og så se de krejlere og fattigrøve ved dieselstanderen stå at sende lange blikke mod fyringsoliestanderen og tro at håbets farve er lysegrønt!
Index
15752: sv: sv: sv: sv: sv: Gode råd er vel ikke dyre?? (18-06-2004 00:16:21) (svar på 15744)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.32.137)
Verner, som du dog kan sige det ! Men alt er jo relativt !
Index
15761: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Gode råd er vel ikke dyre?? (18-06-2004 18:29:23) (svar på 15752)
Robin T. Kristensson #6691, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.47.148.31)
Tak for alle de gode indlæg.
Nu har jeg været ude og kikke på V8´eren, den viste sig at ligge i en Range Rover fra 1985 med dårlig ramme og tæret køler - så det var hurtigt overstået. Men Verner du har fuldstændig ret - lyden mand!!!!
bortset fra den audiologiske kuriositet det var, har jeg taget budskabet til mig - V8´eren er nok for tørstig til mit temperament, og jeg tror stadigvæk at håbet er lysegrønt.
Men tingene går engang imellem hurtigt, så jeg har fulgt de gode råd og faldet for en 110´er fra 1985 med 2,5 diesel uden turbo, sund ramme, god gearkasse fin torpedo og lyden er da heller ikk´så ring´ endda!
Hastigheden er ikke den store, men så holder den vel længere.
Den har gået 125.000 km, så hvad er der tilbage i den?
mvh Robin
Index
15762: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Gode råd er vel ikke dyre?? (18-06-2004 21:21:22) (svar på 15761)
Verner / 451 - Østsj. (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.242.197)
Hej robin.
Du skrev :
'Den har gået 125.000 km, så hvad er der tilbage i den?'

Det samme, hvis den er holdt nogenlunde, og du selv er er efter den med nænsom pleje.

Verner / 451 - Østsj.
Nu 'nogenlunde'.
Index
15767: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Gode råd er vel ikke dyre?? (18-06-2004 23:20:20) (svar på 15762)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.249.35.250)
Nu er det vel 125000 og ikke 1125000. Prøv at køre motoren driftvarm, lad den stå i tomgang og tag oliepåfyldningsdækslet af (det på vippearmsdækslet) og så kik om der kommer hvid olietåge op hold evt en klud over og se om den opbygger tryk, sker det så er motoren slidt. Kig også bagvangen efter for rust.
Index
15769: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Gode råd er vel ikke dyre?? (19-06-2004 07:23:46) (svar på 15767)
Robin T. Kristensson #6691, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.82.217.142)
hej Verner
Den hverken opbygger tryk eller ryger ved oliepåfyldningsdæksæet (det sidder forøvrigt løst så det skal nok skiftes).
Nu er jeg bedst kendt med benzinmotorer, og der har jeg lært at kikke efter blå røg i udstødningesgasserne ved kold motor/varm motor, i tomgang, ved speederslip(undertryk), efter henstand osv. Og jeg kunne ikke erkende nogen af delene - så det må vel være et sundhedstegn?
For mig føles den nu bare helt "rigtig", selv farven er den rigtige lidt solblegede grønne landroverfarve. Det eneste der mangler er reservehjulet kommer op på fronthjelmen (leder allerede efter et beslag), og at jeg får bygget en carport til den (konen vil ikke have den ind i stuen - der sætter hun trods alt grænsen).
mvh robin
Index
15770: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Gode råd er vel ikke dyre?? (19-06-2004 08:43:44) (svar på 15769)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Ak - du , så bare vent til hun ser territorialafmærkningerne på fliserne efterhånden som de bygges op - så bliver der grund til bekymring. ;-)
SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg
Index
15771: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Gode råd er vel ikke dyre?? (19-06-2004 09:05:15) (svar på 15769)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.32.137)
Tillykke med bilen, som du måske kan navngive 'Robin Hood'. Jeg har selv en 2,5 D med 250t km på klokken og den har det fint. Det er ingen racer og godt for det, men kan holde fint trit med lastbilerne på motorvejen, hvis den kommer ud for det.

Nu vil jeg på tur langs den gamle Ejder-kanal for at finde ud af, om det var noget, Land-Rover klubben kan få gavn af.