Hjælp!
Jeg har brug for oraklernes hjælp og råd.
Kan konstatere at der er olie i ledningsnettet på min 2003 Td5 Defender.
Bilen kører fint og der er ikke nogen problemer.. Endnu.. Men jeg må hellere få det ordnet, før der kommer nogle!! ????
HVAD skal jeg gøre??? Ud fra tidligere tråde kan jeg se ledningsnettet ved dyserne bliver skiftet (AMR6103). Men løser det problemet med olien?? Olien må da komme et sted fra og løbe ind i ledningsnettet.. Hvad pakker mellem dyser og ledninger??
Hvad skal jeg bestille??
Er der andet end AMR6103 ledningerne og ventildæksel pakning jeg skal have fat i?
Er der nogle erfaringer med OEM nettet vs original LR???? Det koster 1/3, men troede OEM var lige så godt som original dele? Så længe det ikke er Britpart troede jeg det var ok... (Jeg er ny i LR kredse..)
https://www.lrdirect.com/AMR6103-Wiring-Harness-Injectors-Td5/?gclid=Cj0KCQiAiKrUBRD6ARIsADS2OLlMGDxiLNmL2wcTjiXQAZnAk8qYY6mDrqK9tBgI8b9x4g-Zgs5HhVgaAup3EALw_wcBJeg tænker som udgangspunkt at rense det røde stik ved ECU´en, skifte dysenettet og håbe på at det ikke bliver nødvendigt, at skifte mere, da det sidste ledningsstykke er ret dyrt og omfangsrigt..
Et ekstra spørgsmål i olie tågen;
Hvilken olie vil i anbefale til Td5 motoren? Den er anbefalet SAE 5/30 fra fabrikken. Er det stadig det bedste efter 15 år og 230K km eller vil i hælde noget lidt tykkere på (10/40??)? Hvad kører i med på jeres Td5???
Blink og vink!!
Brian