160295:
sv: Pladearbejde vs ny chassis (07-12-2018 11:50:51) (svar på
160294)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (
ip-adr: 188.179.133.138)
Det mest optimale er at skifte hele chassiset til et nyt galvaniseret, det er seriøs levetidsforlængelse, men der kommer altid lige en masse andet på, f.eks. torpedoen som formentlig også er lidt muggen i hjørnerne, og inden I har set jer om så er der brugt 70-100.000,- kr på bilen.
Hvis man skifter hele chassiset, så mister bilen sin indentitet og så skal man betale noget afgift til skat, det er fuldstændigt umuligt at berette hvor meget det er, da ingen i Skat har styr på det, så det kan 20.000,- kr eller 70.000,- kr - selvfølgelig også afhængig af hvor gammel bilen er.
Hvis det skal svejses op, så skal bilen stort set også skilles ad og der en enormt masse timer med bare det.
Begge øvelser kan bedst kan betale sig hvis man kan gøre det selv, men det tager nogle måneder, hvis man også skal passe alt det man nu passer i dagligdagen.
Skal I have udført det på værksted, så er der gode muligheder i Britannien eller i Polen.
I hvilket område bor du, så vi kan sende dig hen til en der har kendskab til øvelsen, for at vurdere hvor slemt det egentlig er, bilen må jo trods alt være synet for 2 år siden og hvis du ikke kører i Vesterhavet dagligt, så må der være noget tilbage af rammen.
Mvh
Kenneth Poulsen