tilbage

Land Rover Forum  

Index
16348: Bremser Mekaniker på sydsjælland el. københavns området (15-07-2004 21:32:45)
Mikkel Bror Hemmingsen #6749, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.163.9.13)
Hej til alle
Ja jeg har stadig lidt problemer med min årgang 83 109 LR fra militæret som jeg lige har købt. og er min første LR.
Jeg kan stadig ikke få den den til at bremse tilfredsstillende. skal til syn på tirsdag og hvis det fejler, så skal jeg nok bruge proffesionel hjælp, eller bare hjælp til at få den lavet. er der nogle der har gode erfagringer med mekaniker, til at lave den og det skal helst være på sjælland. på forhånd tak hilsen Mikkel
Index
16351: sv: Bremser Mekaniker på sydsjælland el. københavns området (15-07-2004 22:58:43) (svar på 16348)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Mikkel!
Har du haft den på en prøvestand? -- ellers kan den manglende bremsekraft skyldes at bremseforstærkeren ikke funker optimalt - forstået på den måde at der på torpedoen er et reguleringshåntag ((sidder på torpedoen nede til højre for rattet inde i kabinen og som bruges i forbindelse med externt monteret grej såsom kapstanspil osv.)som skal stå i nulstilling (altså yderst til venstre). Hvis det står anderledes tages der kraft fra bremseforstærkeren. Jeg ved godt det er lidt bøvlet og kringlet forklaret - men jeg kan ikke forklare det bedre end det, men uanset hvad så har det indvirkning på forstærkeren hvis håndtaget er aktiveret.
Du kan ihvertfald se om det forholder sig sådan - og gør det det, så er det måske hjælpen for dig. Men på en karet som den du har skal du nok ikke regne med at få verdens bedste bremsninger hevet ud af den uanset hvordan og hvorledes.
Held og lykke med synet.
SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg
Index
16370: sv: Bremser Mekaniker på sydsjælland el. københavns området (16-07-2004 10:36:29) (svar på 16348)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.215.230.222)
Hej Mikkel.Har du haft tromlerne af ?? der kan ikke siges noget om bremsernes tilstand før,det er nærmest reglen at millitær biler bremser skævt da milli selv lavede bremser og det medførte at 90% af bilerne bremser skævt,grund afdrejning af tromler, uens bakker,cylindre der sider fast utætte hjulpakninger.Forslag nye bakker, kontrol af tromler kun standart, kontrol af bremsecylindre,ja det var mit forslag fra jylland .
Index
16375: sv: Bremser Mekaniker på sydsjælland el. københavns området (16-07-2004 12:38:24) (svar på 16348)
Søren Vels Christensen #3564, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 129.142.114.14)
Jeg købte sidste år en tilsvarende model fra 82. Efter at have kastet et blik på et par af navene uden tromler bestilte jeg uden videre nye cylindre, bakker og slanger hele vejen rundt. Hovedcylinderen blev også skiftet, idet det ene stempel var slidt asymmetrisk.

Vær opmærksom på at bakker skal have tid til at sætte sig i tromlerne. Kør nogle lange ture hvor du skal bremse ned hele tiden. Justér bakkerne løbende. Slides belægningen ikke jævnt i begyndelsen kan man evt. slibe med sandpapir, hvor bakkerne er slidte. Husk at rejfe belægningerne i begge ender af bakken med en fil. Ellers vil bakken ride på en knold af pakket bremsestøv.

Det er svært at få bilen til at bremse helt lige umiddelbart efter skift til nye dele.

På denne model er det iøvrigt ganske normalt, at man skal bruge lidt kræfter på bremsepedalen. Du må ikke sammenligne med en moderne personbil med små bremser og vacuumpumpe.

Med venlig hilsen
S. Vels
Index
16389: sv: Bremser Mekaniker på sydsjælland el. københavns området (16-07-2004 16:28:40) (svar på 16348)
Jimmy Nystrup #6517, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.242.238.75)
Hvis du stadig har problemer med dine bremser, kan du kontakte sune hos Fløng Autocenter på 46 55 10 75
han kan garanteret hjælpe dig med dine bremser, og meget andet.
Se også hans nye hjemmeside med en masse udstyr til 4X4
www.fourtech.dk
Mvh.
Jimmy
Index
16402: sv: Bremser Mekaniker på sydsjælland el. københavns området (17-07-2004 07:50:17) (svar på 16348)
Mikkel Bror Hemmingsen #6749, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.163.9.13)
Hej til alle dem der har svaret på mit indlæg
jeg har haft skilt det hele ad og renset at sat nye dele osv. men det er nok det med at jeg kommer fra en alm. bil og sætter også prøver at bremse med LR og så for jeg et chok over at den bremser så dårligt, men takker mange gnge for alle indlægende og husker på Sune i fløng og det er ikke så langt væk. Tak. heilsen Mikkel