tilbage

Land Rover Forum  

Index
18640: v8 (15-10-2004 21:43:35)
Rune Pinnerup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 82.192.160.200)
Hej der ude i landroverland...

Jeg har lige et spørgsmål der måske ligger lidt udenfor det normale område for dette forum men vi prøver alligevel.. jeg har en kammerat der overvejer en kovertering af hans volvo 240 hvor han overvejer at ligge en rangerover v8 i den.... Hvor mange heste er der i såden en karl og hvor stor en slagvolume den er på. Gearkassen ka det lade sig gøre at bolte transferkassen af den..

Hilsen Rune Pinnerup..
Index
18642: sv: v8 (15-10-2004 22:08:15) (svar på 18640)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.20)
Puha, sikke noget ! Prøv at spørge i Volvo-klubben mht konvertering eller i Sverige, hvor jeg har set flere af den slags.
Range Rover v8 findes fra 90 til flere hundrede hk og volumen fra 3,5 til 5,6 litre alt efter model, tuning mv.
Index
18643: sv: v8 (15-10-2004 22:13:06) (svar på 18640)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.88.244.99)
En V8 har, hvis den kommer fra en SIII, stage I, 92hk, kommer den fra en 90 ell. en II0, 114hk. kommer den fra en RangeRover m. manuel gearkasse indtil 1987, 130hk. mht. volume er det underordnet med syn og forsikring, de kærer sig kun vedr. hk.
Index
18656: sv: sv: v8 (16-10-2004 12:23:43) (svar på 18643)
Rune Pinnerup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 82.192.160.200)
Tak til Paul og verner for de gode svar. Jeg har lige et par opfølgende spørgsmål: Hva moment har sårn en 130 hestes v8 og ved hvilke omdrejninger. Den manuelle gearkasse det er en 4-trins er det ikke.

Hilsen Rune Pinnerup.
Index
18657: sv: sv: sv: v8 (16-10-2004 14:39:25) (svar på 18656)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.20)
3,5 l benzin
135 bhp @ 4750 omdrejninger/minut
205 lb ft @ 3000 omdrej/minut
Index
18658: sv: sv: sv: v8 (16-10-2004 15:42:18) (svar på 18656)
Jakob Schnell #3738, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.164.126)
Hej, Range Rover fås med både 4 & 5 gears manuel gearkasse. Den 4 trins gearkasse sad på RR indtil starten af firserne og man kan ikke afmontere transfergearkassen på denne. Det kan man på den 5 trins.
Jeg ved ikke hvordan de monterede Rover V8'eren i Volvo'erne, men prøv evt. at få fat i motor og gearkasse fra en Rover 3500. Den har ligesom volvo'en baghjulstræk og det er en 3500cc V8 endog med flere heste end den fra Range Roveren. Var der ikke engang en Volvo der blev leveret med V8?
Held og lykke
Jakob
Index
18662: sv: sv: sv: sv: v8 (16-10-2004 17:31:28) (svar på 18658)
Rune Pinnerup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.169.75)
Hej derude tak for de gode svar nu har han lidt at arbejde videre med. Jo der var snak om der sku laves en v8 til den model der hed 264, men på grund af oliekrisen i 70érne blev det kun til en v6