tilbage

Land Rover Forum  

Index
18660: Motor skift 2,1/4 til 2,5 diesel (16-10-2004 17:15:57)
Jannik Eriksen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.54.167)
Hej
Jeg har være ude og invistere i en LR S3 fra 79.
Den har nogle fejl som jeg har styr på på nær en ting,
motoren er helt død i den, den har ødlagt en hovede leje måske 2 og skal have ny toppakning og stemple ringe.

Jeg har fået af vide at jeg skal prøve at skaffe en 2,5 og smide i.
Vil jeg få nolge problemer ud af det og hvordan lægger det med at få fat i sådan en motor +ca. pris??

Indtil vider mange tak
Venlig Hilsen
Jannik Eriksen
Forhåbenlig snart kørene LR ejer
Index
18668: sv: Motor skift 2,1/4 til 2,5 diesel (16-10-2004 20:55:20) (svar på 18660)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.20)
Selve maskinen kan du måske finde på Roverbørsen eller ringe rundt til Tohuse Auto, Team-Bertelsen m.v.
Ilægning er ret enkelt, der skal lige flyttes et motorophæng og hvis min hukommelse ikke snyder mig, noget omkring koblingen, men hvad, er lige forsvundet ud af mit sind.
Index
18679: sv: Motor skift 2,1/4 til 2,5 diesel (17-10-2004 12:19:06) (svar på 18660)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.161.116.170)
Hej Jannik, jeg har været "møllen" igennem med ilægning af 2.5d i en 2.25d Serie III. Pris på en motor ? Jeg købte en for 5000 Kr, men havde ikke lige fået oplyst den ikke kunne køre så det krævede en hovedrenovering. Du skal regne med Ca 15000 Kr for en perfekt maskine. Selve ombygningen: Der skal smedes et nyt højre beslag til motorophænget (nemt).Så skal der laves om på forvarmningen se tråd Nr 3044 i søgefeltet. Der skal laves en kontakt til styring af magnet ventilen på dieselpumpen.Der skal rodes lidt med Brændstofslangerne (Jeg købte nogen på et traktorværksted og lavede det selv), dette kan godt udløse lidt afrivning af hår fra hovedbund, med hvilke der skal sidde hvor. Der skal en flexslange øverste kølerstuds til thermostat hus,der skal skæres lidt af kølervingerne så de ikke banker på bunden af køleren. Det var lige hvad jeg kunne komme på. Prøv også at søge under ombygninger.

Mvh 5391 Mads
Index
18693: sv: sv: Motor skift 2,1/4 til 2,5 diesel (17-10-2004 21:41:20) (svar på 18679)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.88.244.99)
Sidst men ikke mindst, batterikassen skal flyttes for at give plads til knastremshuset. Du skal være opmærksom på at en 2.5L måske nok på papiret har 6hk. mere end 2.25l men man skal vide at de er der for man mærker det knap nok.
Index
18721: sv: sv: sv: Motor skift 2,1/4 til 2,5 diesel (18-10-2004 17:44:17) (svar på 18693)
5391 Mads (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.75.154)
Ja Verner, det er rigtigt at batterikassen skal flyttes. I mit tilfælde var det en ex milits 88" hvor batteriet er under førersædet, så her var det ligemeget. Jeg giver dig ret i at forskellen knapt kan mærkes og tror også jeg ville få renoveret den eksisterende 2.25l næste gang. Hvis jeg skulle komme ud for det igen.

Mvh 5391 Mads
Index
18722: sv: sv: sv: sv: Motor skift 2,1/4 til 2,5 diesel (18-10-2004 18:21:29) (svar på 18721)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.20)
Du vil undre dig over maskinens sejtrækningsevne: du får nemlig hele 11 lb ft mere og det kan mærkes !
Index
18727: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift 2,1/4 til 2,5 diesel (18-10-2004 19:11:39) (svar på 18722)
Jannik Eriksen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.54.167)
Jeg takker for de gode svar.
Der er tilfældig vis ikke en der ved hvor der står sådan en motor(2,5D)?
Index
18800: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift 2,1/4 til 2,5 diesel (20-10-2004 21:37:57) (svar på 18727)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.88.244.99)
SOM min gode ven Paul Sehstedt rutter med pundfødderne dog; det er korrekt at en 2.5L har 11 p/ft. mere end 2 1/4 men min erfaring er at det ikke kan mærkes, jeg har prøvet, af bitter nød at lægge en 2 1/4l i en 110 og ingen forskel i respons, hverken i økonomi eller power (begge dele lige ringe) Mht. til anskaffelse af erstatningsmotor er det nok svært, man må regne med at en sådan motor er min. 20 år gammel, prøv at få en hjem fra England, eks. PRB.