tilbage

Land Rover Forum  

Index
18687: isolering af canvas 88" (17-10-2004 19:47:57)
Richard Corvinius Wagner #5629, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.99.255.42)
Hej alle land rover venner

så fik jeg lokket min kone på en 88", men hun skulle jo absolut have en canvastop.
det er jo også fint, det eneste problem er at hun er en frossenpind.
det jeg har tænkt mig at gøre er at lave en plade i ??? som jeg vil montere bag sædeerne så det "kun" er kabinen der skal varmes op.
derud over nogle "flex" plader på "stolpen/rammen" på bagkanten af døre da det suser ind ved kanvassamling.
er der nogen der har prøvet dette og som har gode idere vil jeg meget gerne høre nærmere

mvh
Richi
Index
18690: sv: isolering af canvas 88" (17-10-2004 20:22:03) (svar på 18687)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.20)
I 1976 havde jeg en 109" fuld length softtop. Men den originale bagside af truckcap var monteret som adskillelse mellem førerkabine og ladet for at holde på vintervarmen. At det trækker ind ad alle mulige og umulige steder, hører med til en Serie-bil - så du må varmen konen efter endt kørsel.
Du kan over sæderne under kanvassen lægge en isoleringsmåtte, som du holder på plads med tre ca 30 cm brede og i hele bilens bredde lange pladstykker. Dem stikker du mellem kanvas og stativet over dørene.

Sprøgsmål ?
Index
18699: sv: sv: isolering af canvas 88" (18-10-2004 01:05:49) (svar på 18690)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.212.209.184)
Nu bor jeg i Norge, & som bekendt, her bliver der vinter ca én gang om året. Paul's råd er som sædvanlig helt fint! men jeg syntes vi skal begynde helt tilbage ved 'square one'. #1 En soft top er måske varmere end en tilsvarende uisolerede alu hardtop. så materialet er ikke problemet!
#2 vi startet helt forfra, har du monteret en radiator muffe, rulle gardin, styk pap, eller andet genialt så din stakkels motor(specielt en diesel) har en lille chance for at holde varmen, og derved undvære lidt til dig, når vejret går i minus? Det er en absolut betingelse for kabin varme ellers hjælper alverdens isolering og kabin adskillelse som en string trusse på Grønland! #3 Når punkt 2 er ordnet, så kan man installere en motor varmer som varmer kølevandet, som kører på bilens brændstoff. Jeg ville ikke ind på om det skulle være Webasto, Eberspächer ,eller andet. Andre ved mere om det end mig! Men Jeg ved at en bil man har varmet op før man starter i ordentlig kulde grader, har let ved at starte, og er behaglig at køre og opholde sig i fra første færd.Bilen bliver kun varmer & behagliger, specielt med 'rullegardins løsning' da man kan lukke 'halstørklæden' helt til, og derefter 1/3 ned hvis motor temp overstiger norm. Er det kolder end -20 så er det nok ikke nødvendigt at 'åben' for køleren. #4 med andre biler skal man søge for en vis ventilation,ellers stiger luft fugtigheden og man fryser selvom temperaturen skulle være behaglig! Dette er normalt ikke et problem på LR, men jeg har nu oplevet et par 'Bikini Top' LR som var forbavsende tæt!
Min egen LR er en S111.109 Ex Norske Mill One ton. Rulle gardin på køleren var standard, men kan konstrueres af de fleste opfidsom LR folk. NB selv en Kenlow skal have vinterhjælp herop. Ellers klarer 'Huldraen' sig fint om vinteren, med de ovennævnte ting, selvom jeg sjældent deler kabinen, som er noget større end en 88, og alu toppen, som er total uisoleret mht isning i extreme kuld(Ja det sætter sig i isoleringen efterhånden) er faktisk væsentlig koldere end din canvas!Huldraens normal varmapparat er i øvrigt helt standard LR, og jeg har monteret en Webasto på 6.5Kw.
Held & Lykke med at holde varmen, Du er velkommen til at besøge mig & afprøve det! David, 2217.

Held og lykke med at få var
Index
18724: sv: sv: sv: isolering af canvas 88" (18-10-2004 18:36:34) (svar på 18699)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.20)
Yes, David, du har ret, at begynde ved felt #1, men det gik jeg som tidligere softtopper året rundt ud fra, var en selvfølge...
Men bortset fra det, så har du sikkert meddelt mig, hvor i Norge du bor. Det har jeg dog ikke noteret mig og det kunne måske falde mig og et par andre gutter ind, at aflægge et statsbesøg hos dig til næste vinter !
Index
18725: sv: sv: sv: sv: isolering af canvas 88" (18-10-2004 18:45:04) (svar på 18724)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.212.90.95)
Paul, Du & gutterne skal være så hjertelig velkommen!
Adressen er: Plassane 10A, 3743Skien, Tel (0047)35911399.
Det ligger også i medlems kartoteket, tror jeg nok!
Snart Vinter Hilsen, David, 2217.
Index
18729: sv: sv: sv: sv: sv: isolering af canvas 88" (18-10-2004 19:49:10) (svar på 18725)
Truls Thomassen #6612, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 193.214.58.12)
når jeg invisterte i soft top til defenderen så kjøpte jeg en ekstra vegg som skal henge som en ekstra adskillelse over torpedo vegg nr 2. denne kommer fra exmore trim og kalles fume courten. i min gamle bil (serie 3 diesel 88) så la jeg inn nytt teppe og sørget for att dette gikk langt opp på torpedoveggen. ellers så sørget jeg for å gjøre alle pakninger rene og bytte alle de dårlige..
Index
18798: sv: isolering af canvas 88" (20-10-2004 20:18:59) (svar på 18687)
Richard Corvinius Wagner #5629, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.99.255.42)
Tusind tak for jeres svar, hun blev særlig glad for den med at varme hend ;-)
jeg er dog ikke altid til "hånde" så jeg har monteret et fyr i bilen, og det skal nok gøre lykke.
derudover vil jeg montere et stykke kanvas fra tagbøjle ned til lad og derved gøre kabinen mindre.
er der nogen der har erfaring med at montere extra varmer, hvis ja hvilken og hvor kan den fåes ???