tilbage

Land Rover Forum  

Index
18730: data på V8 (18-10-2004 19:49:49)
Henrik (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.169.56)
Selv om jeg ikke har en land-rover håber jeg at i kan/vil hjælpe mig alligevel.
Min Willy's jeep fra 1960 blev kasseret til syn i dag, bla. vil de se dokumentation for samtlige foretagne konstruktive ændringer, bla. noget papir på den Rover 3,5 V8 motor der sidder i.
Præcist hvilket papir er det de gerne vil se og hvordan skaffer jeg det?
Går ud fra det er HK og vægt?


Henrik
Index
18732: sv: data på V8 (18-10-2004 20:01:25) (svar på 18730)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.20)
Oh oh !
Den er ret vanskelig.
Der findes et bredt udvalg af Rover v8 3,5 maskiner med forskellig ydeevne : lige fra 90 til 135 hk.
Du må vide, hvor maskinen kommer fra og hvilket motornummer der er slået i blokken.
Det hele bliver en værre omgang bøvl. Måske skal du endda have en bilingeniør til at hjælpe dig med at udfærdige en ansøgning til godkendelseserklæring. Han foretager de nødvendige beregninger og skriver dig en megastor regning !
Når du så har fået Bilinspektionens blå stempel, skal bilen en tur forbi T&S motorbeskatning, idet den ikke længere fremstår som det oprindelige køretøj. På T&S hjemmeside kan du læse, hvad det så koster.
Hvis du ikke selv har foretaget de konstruktionelle ændringer, er det reparatøren, som skal sørge for, at dokumentation er ok.
Og hvis du lige hørte et sus, så var det mig, der løb skrigende borte.....................
Index
18737: sv: sv: data på V8 (18-10-2004 22:05:44) (svar på 18732)
Henrik (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.169.56)
Yep, er godt klar over at det ikke er helt nemt.
Men jeg har en ide om at hvis jeg kan komme med et stykke officelt papir hvorpå der står at en Rover V8 motor har 90hk og vejer xxxkg kan de ikke sige så meget til det da det lige præcis er inden for de 20% man må gå op uden at der skal laves told arbejde på det.
Og det er dette papir jeg mangler (tror jeg)
At der er et skift fra ræke 4 til V8 har ingen betydning så vidt jeg kan se.

(de andre "konstruktive ændringer" var mine 31X10,5-15 MT dæk han så sig sur på, alt sammen startede fordi han besluttede sig for at der altså skal være en parkeringsbremse, udover den der er i automatgearkassen.
Index
18741: sv: sv: sv: data på V8 (18-10-2004 23:20:27) (svar på 18737)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.20)
Nu er mine erfaringer med Willys Jeep lige nul og det eneste, jeg ved om dem, er, at de blev bygget som General Propose Vehicle ( GP = Jee Pee ) for US Force under WW2 og at General MacArthur engang fald ud af sådan et køretøj under en køretur gennem noget kuperet terræn.
Men hvis du ved, i hvilken bil maskinen har siddet samt kommer med motornummer, skal jeg nok lige sende nogle forespørgsler ud blandt mine UK-kontakter.