tilbage

Land Rover Forum  

Index
19672: røg (25-11-2004 17:28:06)
Hans Jeppesen #6900, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.62.45.36)
Er der en haj der kan komme med et bud? Jeg har fået renoveret topstykket, nye ventiler og vippearme og hvad der hører sig til.Den røg stadig. Har skiftet dyser og nye gløderør der alle var brændt over.Den ryger stadig lifligt videre endda rigtig meget.Er det dieselpumpen jeg skal kaste mig over? eller skal jeg kaste håndklædet i ringen og lade en dieselekspert se på problemt, hvis ja hvor findes der en sådan her i Københavnsområdet? På forhånd tak. Venlige hilsner Jeppe
Index
19673: sv: røg (25-11-2004 19:18:34) (svar på 19672)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.164.131)
Hvilken farve har røgen ?
Sort ? Hvis det er meget skal du dreje lidt på pumpen !
Blåhvid ? Så brænder den olie, evt. deffekt .
Hvid ? Så skal der der drejes lidt påpumpen...
Ketner i Glostrup er meget gode til diesel, især CAV-pumper.
Hvis du ikke ved videre, ringer du 28 68 55 33.
Trøstende ord er gratis !
Index
19682: sv: røg (25-11-2004 22:32:04) (svar på 19672)
Anders Poulsen #6320, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.255.252.119)
Hej Hans
Du siger gløderørene er brændt. Forhåbentlig manglede der ikke noget af gløderøret? Gløderørsstumper kan lave rigtig meget ballade inde i motoren.
Index
19687: sv: sv: røg (26-11-2004 07:02:40) (svar på 19682)
Torben Thomsen #6859, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 62.107.55.5)
Jeg véd ikke om jeg kan hjælpe, men jeg oplevede i min gamle 109D, at gløderør brændte over og at der kom hvidlig røg i store mængder. Efter mange kvaler blev der fundet en meget lille revne i topstykket som var årsagen til problemet.

Kettner kan klart anbefales i denne forbindelse.

mvh.
Index
19690: sv: røg (26-11-2004 07:45:52) (svar på 19672)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 195.215.86.29)
Hej Hans
Jeg har sådan nogle generelle bud på årsagerne til de forskellige typer røg:
Hvid røg ved start af motoren: så er der løbet kølevand ind i cylindrene, -defekt topstykke/toppakning.
Blå røg: så er der løbet motorolieolie ind i cylindrene,- slidte ventilstyr, defekte oliedeflektorer, defekte/slidte stempelringe, dysekontrol,pumpejustering.
Sort røg: brændstofsystemet, dysekontrol, pumpejustering, evt,kontrol af pumpe i prøvebænk.
Mvh Martin
Index
19693: sv: sv: røg (26-11-2004 18:18:57) (svar på 19690)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.196.232.225)
Hvis røg kan også bare være kondensvand og forsvinder efter opvarming af motoren. Men har motoren samtidig et unormalt vandforbrug, er de andre nævnte årsager mulige.
Index
19694: sv: røg (27-11-2004 08:12:52) (svar på 19672)
Søren Vels Christensen #3564, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.73.4.161)
Jeg var for et par uger siden oppe hos Jan Box og fik justeret pumpen. 95% af den blåhvide røg forsvandt. Lyden fra motoren er at sammenlignde med en radio der lige har fået nye rør. Og så faldt der endda an kop kaffe af mens jeg ventede.

Med venlig hilsen
S. Vels
Index
19696: sv: sv: røg (27-11-2004 15:16:48) (svar på 19694)
Hans Jeppesen #6900, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.62.45.36)
jeg takker for jeres indlæg. Jeg har kontaktet Boxauto, de vil se på sagen - jeg melder tilbage når fejlen er fundet. Venligst Hans
Index
19698: sv: sv: røg (28-11-2004 00:45:57) (svar på 19694)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.164.65)
S.Vels, tror du virkelig, nogle kan huske radioer med rør i ?
Index
19703: sv: sv: sv: røg (28-11-2004 18:45:06) (svar på 19698)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.212.85.185)
Du Paul! med det medlems nummer som du & Søren har. Og for ikke at sige at jeg går fri for dinosaur status! Så synes jeg at du skal passe lidt på med at påstå at du ikke husker de dejlige rør radioer! Nogen af de nyere medlemer kunne risikere at tage dette som et symptom på aldersbetinget hukommelses svigt, og ikke et forsøg på at 'lyve' sig bare lidt yngre!
Index
19705: sv: sv: sv: sv: røg (28-11-2004 19:30:11) (svar på 19703)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.164.65)
David,
Du har ikke forstået mit lille spil med Søren ! Jeg kan sagtens huske disse rørradioer og
Søren,
jeg tror, jeg er en gammel Philips liggende på lager ! Måske endda med positiv til stel !

Med 'rørende' venlige hilsner.

Paul
Index
19713: sv: sv: sv: sv: sv: røg (29-11-2004 09:12:22) (svar på 19705)
Søren Vels Christensen #3564, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.73.4.161)
P. Sehstedt

Hvis man kan vende polariseringen og hvis den tager 24 volt...

Jeg er udrustet med et af disse nymodens køretøjer med minus til stel. Fagre nye verden.

Med venlig hilsen
S. Vels
Index
19704: sv: sv: sv: røg (28-11-2004 19:06:33) (svar på 19698)
Søren Vels Christensen #3564, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.73.4.161)
P. Sehstedt.

Jeg er ikke sikker. Men jeg har seriøst overvejet at få fat i en gammel autoradio med rør. Den passer fint til håndsvinget.

Med venlig hilsen
S. Vels
Index
19715: sv: sv: sv: sv: røg (29-11-2004 09:37:37) (svar på 19704)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.212.211.23)
I er velkommen op hos mig til afprøvning af rør-autoradio & håndsving! Jeg har konstateret at specielt håndsving er en gode ting ved lav temperatur,da man ligesom "løsner" motoren, & får lidt olie op & rund,uanset om oliefyret går eller ej! Jeg synes også at huske at rør elektronik, skulle være upåvirket af kulde, den skal bare varme op lidt længere