tilbage

Land Rover Forum  

Index
19860: Baglygter (08-12-2004 08:29:30)
Marc Roolfs #6755, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.198.10)
Hej allesammen,
Jeg undrer mig over hvorfor mange 4x4, inkl. nogle af de nyere Landrovere har monteret deres baglygter i en slags ekstra kofanger bag på bilen. Bilens orginale baglygter er ofte 'slået fra'. I mørke virker det ofte som om bilen kører med en trailer og bilens egne baglygter er defekte...og pænt er det hellere ikke..
Hvorfor egentlig?

Venlig hils3n, Marc
Index
19862: sv: Baglygter (08-12-2004 09:23:35) (svar på 19860)
Finn Otto Olsen #5600, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.196.169.158)
Hej Marc, jeg mener det er fordi der sidder reservehjul på bagklappen, og den danske lovgivning er speget, så når der sidder et hjul kan man ikke se lygterne fra en vinkel i 45grader sådan ca. men jeg kan kun give dig ret, det ser ikke godt ud og desuden, kommer der hurtigere vand i lygterne når man er en tur i ødemarken.
LW hilsner
Finn Otto
Index
19863: sv: sv: Baglygter (08-12-2004 09:33:26) (svar på 19862)
Morten Bøgehøj Pedersen #5278, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 130.226.78.129)
Det er faktisk en EU lov, det argument jeg kender er at hvis bagdøren er åben skygger hjulet for lygterne, men hvem ører med døren åben?
Index
19867: sv: sv: sv: Baglygter (08-12-2004 16:26:30) (svar på 19863)
Søren Ignaz #6905, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 217.157.2.164)
Hej

Det er vist også noget med længden af kabinen på gulpladebiler ell. lign. Ihvertfald er de fleste 4x4 biler udstyret med uoriginale baglygter og blinklys i bagerste kofanger, og de originale lygter er blændet. Totalt åndsvagt og KUN til glæde for EU glade værksteder, der kan reparere glas og lygter ved bittesmå "kys" i trafikken.

Der er så mange EU regler og love, som til gengæld er lavet af cyklister eller pensionister, der aldrig har ført en rigtig bil.

PÅ min Defender (på gule plader) skygger døren rigtig godt for baglygterne, men jeg kører ikke med åben dør.

Defenderhilsen
Index
19872: sv: sv: sv: sv: Baglygter (08-12-2004 19:03:55) (svar på 19867)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.4.65)
Forordningen er lavet af )ånds)-pygmæer og sådanne er som bekendt ikke særlig høje. Derfor er lygterne kommet ned i deres øjenhøjde ! Men til gengæld er det tilladt, at montere ekstra begrænsningslygter parvis. Det vil for Discoverys vedkommende betyde, at lygterne længerre oppe på bagenden gerne må være tilsluttet sammen med pygmæ-baglygterne. I UK tilbydes endda et sæt til ombygning fra EU-standard til fornuftstandard. Således er vil der være fire baglygter, fire blinklygter, tre bremselygter, en baklygte og een tågelygte. Det ser bare smart ud og fremmer sikkerheden i den grad !
Index
19878: sv: sv: sv: sv: sv: Baglygter (09-12-2004 11:51:59) (svar på 19872)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.2.164)
Ja sikke et lysshow. Man kan næsten lugte ironien helt til Kjøwenhawn.
Index
19883: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Baglygter (09-12-2004 19:19:21) (svar på 19878)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 80.166.255.114)
Kunne disse regler også være skyld i at 90" og 110" har deres baglygter siddende spredt mens serie bilernes sidder samlet oppe??

MVH Anders Mogensen
Index
19884: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Baglygter (09-12-2004 19:46:42) (svar på 19883)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.32.9)
Ja, det er årsagen. Jeg havde en gang planer om, på min OneTen HT at sætte et sæt begrænsningslygter plus blinklygter oppe over de små ruder. Desuden en ekstra bremselygte over døren. Jeg har vist lygterne liggende endnu.