tilbage

Land Rover Forum  

Index
21174: Barnestol! (04-02-2005 16:45:01)
Jens (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.79.51.58)
Er der nogen af jer der har erfaringer med montering af barnesæde i en 88er. Jeg skal have monteret et barnesæde på det midterste sæde i kørselsretningen.Hvad type har i købt?
Har i fjernet sædet og fastmonteret det, erfaringer modtages med kyshånd!
Den lille skulle jo gerne have Land Rovere ind med modermælken hehe.

LR hilsen Jens
Index
21175: sv: Barnestol! (04-02-2005 17:22:44) (svar på 21174)
Niels Kristian Petersen #6803, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 192.38.113.233)
Hej Jens

Prøv at søge på "barnestol" her i forum - så dukker der en masse guldkorn op om fastspænding af børn i vores biler.

Jeg har selv kørt en del med min lille nevø (ca et år gammel), og han sidder fint i midten og kan følge med i det hele. Eneste problem er, at purken har det med at sparke kareten ud af 2. og 4. gearet, men han skal vel også have lidt at have sagt i forbindelse med kørslen....

OG så skal du passe på din højre albue, når du skifter gear - hans hoved sidder lige i den højde, så hvis du ikke er opmærksom på det, er du nødt til at iklæde ham styrthjelm også...;o)

Niels 6803/reg Øsj.
Index
21180: sv: Barnestol! (04-02-2005 22:45:36) (svar på 21174)
Kristian Jensen & V. Kjærside #2775, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.162.247.97)
Hej Jens !!
Jeg har ikke erfaring med at montere barnesæde i en 88" men har gjort det i min første 109" og det er jo nok det samme.... Jeg fik fremstillet et par beslag som støttede på sæde kassen og sad fast i tagets montering i toppen. Hertil fik jeg så monteret et barnesæde så sønnen havde næsten samme udsyn som os andre. Det virkede perfekt og kunne rykkes ned efterhånden som barnet blev højere. Jeg havde aldrig problemer med at køre langture.
Med Rover hilsen
Kristian
Index
21181: sv: Barnestol! (05-02-2005 14:21:21) (svar på 21174)
Søren Vels Christensen #3564, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.73.4.161)
Da den yngste blev gammel nok til at sidde i sæde, var jeg en tur i Bilka. De havde barnestole på tilbud. Desværre var jeg flad som en fregne den uge, men jeg kunne alligevel benytte mig af tilbuddet. Der var nemlig andre, som havde skiftet på parkeringspladsen ved skraldespandene, så der stod et par stole med hulslidt betræk. Mekanisk var de i orden, så jeg snuppede den ene. 100 kr. til nyt hjemmegjort betræk.

Den blev montere på midtersædet med nedklappet ryglæn. To-punktsselen ført igennem to holdere (stramt) og holderne klikkes op så selen strammes yderligere. Meget stabilt!.

Da jeg købte en næsten spritny (1982 - 24 volt) 109'er, kom sædet til at stå på batterikassen mellem sæderne. Samme princip og ligeså stabilt.

Sædet kunne oven i købet flyttes over i bedstefars Polo på 10 minutter.

Jeg kommer til at savne armlænet, når knægten bliver for stor til det sæde....


Med venlig hilsen
S. Vels
Index
21237: sv: Barnestol! (09-02-2005 09:32:12) (svar på 21174)
Peter Sølvtofte #6380, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 129.142.110.98)
Hej Jens
Jeg har monteret et Recaro sæde i midten af min 110'er.
Jeg pillede midtersædet ud for at få barnesædet så langt tilbage som muligt. igennem de huller hvor sædet var monteret har jeg så fastgjort en tyk krydsfinerplade hvori barnestolen så er fastgjort (der er huller i stolen lige til det samme)

Hilsen
Peter

Ps
Jeg har forresten lige hævet stolen med en 5 cm lægte så poden kan se ud af forruden, og så er der et lille rum til bogen fra kraks under barnestolen.
Du er natuligvis velkommen til at ringe