tilbage

Land Rover Forum  

Index
21243: Midtersæde i Disco - kan det synes? (09-02-2005 14:22:16)
Rikke & Jan Degn #6841, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 81.7.137.130)
Problema!!

Min hustru er i lykkelige omstændigheder og jeg skal snart være far.

Derfor vil jeg gerne have et midtersæde i min Disco serie II fra 2000. Glad i Kalundborg vil gerne installere det, men vil ikke garantere at det efterfølgende kan synes. Færdselsstyrelsen siger at de selv har lavet en fejl i "Bekendtgørelse om detailforeskrifter for køretøjers indretning og udstyr". Fejlen angår at det faktisk ER tilladt kun at have 2-punktsseler til midtersædet. Så langt er den altså hjemme!! MEN, tilgengæld siger de at der kan være problemer med om instrumentpanelet eller andet (fx gearstangen) KAN være for tæt på, således at man slår hovedet ned i dette. Spørgsmålet er: Er der nogen andre Disco-ejere der har erfaringer med dette - positive eller negative??

Bedste hilsner

Jan
Index
21255: sv: Midtersæde i Disco - kan det synes? (09-02-2005 20:18:09) (svar på 21243)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.4.186)
Et midtersæde er vel lige lovlig tidlig at montere for arvtageren, men du kunne da prøve, om en rigtig barnestol kan finde plads mellem de to andre stole. Indgangsspørgsmålet bliver faktisk først aktuelt om tre-fire år, hvis I holder jer til den kinesiske famliepolitik, kun at avle eet barn !
Får I tvillinger, så er der pludseligtet dobbelproblem: måske skal Discoen så flyttes over på hvide plader !
Index
21264: sv: sv: Midtersæde i Disco - kan det synes? (10-02-2005 09:45:04) (svar på 21255)
Rikke & Jan Degn #6841, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 81.7.137.130)
Tak for svaret som er interessant (og morsomt). Du åbner dog for en mulighed som jeg ikke kender/forstår: Hvad er "en rigtig barnestol" og er det noget der ikke kræver sæde, sikkerhedsseler og syn (hvordan fastgøres den)???
Index
21287: sv: sv: sv: Midtersæde i Disco - kan det synes? (10-02-2005 21:46:14) (svar på 21264)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.4.186)
Jeg tror nok, min søn ville protestere voldsomt, om jeg begyndte at afprøve barnesæder/stole med ham. De var ikke aktuelle dengang, han var knejt.
Kør ud til en autoudstyrsforretning eller en FDM-butik og kig på disse specialstole. Find den model, som passer bedst. Noter navnet på stolen og led efter den i den Blå Avis.
Så sparer I penge, hvis den findes. Ellers må I til arvesølvet for at sikre, efterkommeren sidder sikker og forsvarlig.
Der har været flere indlæg om emnet tidligere her på Forum. Prøv lige at bladre lidt i arkivet.