tilbage

Land Rover Forum  

Index
21366: Misundelsens grimme ansigt! (13-02-2005 10:05:51)
Mikkel Pærremand Gregersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.246.106)
Mission: At møde på arbejde klokken 07.00

06.00: Vækkeuret ringer, og der er en time til at jeg skal møde. Der er kun en kort køretur på 3 km derud, så normalt er det intet problem. Normalt...

06.34: Nu står jeg kampklar ude foran bilen, snestormen er ikke aftaget, og min bil står fint pakket ind i en dyne af sne. En hurtigt vurdering af situationen; Lille bil, dårlige vinterdæk, 50 meter frem til en vej hvor der kun ligger et acceptabelt lag sne - og så den store hurdle - den mængde sne som der er blevet mast rundt om min bil da vejen blev skrabet i nattens løb, plus de 40 centimeter der ligger der hvor der engang blev skrabet...

06.56: Efter en hård og ulige kamp, er bilen kommet fri af sin lille indespærring bag snevolden - nu mangler der bare de 50 meter ud til vejen...

07.05: Haha, så er bilen ude på den acceptable vej. Det der skulle bruges var bare en velvillig hundelufter i flyverdragt som kunne skubbe lidt bagpå bilen. (Pudsigt nok var hundelufteren min svigermor, så helt skidt er hun jo ikke;-)

07.20: Møder frisk og veloplagt på jobbet, som den første da de andre åbentbart havde lignende problemer, men ingen hundelufter i nærheden.


Løsning på den slags problemer i fremtiden:

Skrot den forbandede Fiat Uno, få fat i en Land Rover igen!

Hold da helt kæft, hvor er jeg misundelig på jer Land Rovere ejere i dag! Og hvor har jeg nu endnu engang, fået bekræftet at jeg snart skal have en Land Rover igen. Lige så snart at jeg får råd...


Håber i kører pænt derude, og husker at hjælpe hinanden. (Og hvis i østjyllands området ser en lille hvid Fiat holde i grøften, så stop lige og spørg om jeg har brug for hjælp...)


Med hyggelig snehilsen,

Mikkel Østj. nr. 5583(Tidligere RR indehaver, og forhåbentligt snart LR indehaver igen)

Index
21369: sv: Misundelsens grimme ansigt! (13-02-2005 13:26:14) (svar på 21366)
Anette & Peter Hansen #4214, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.92.111)
Hej Mikkel.
Det kan godt være Du har det slemt, hvordan tror Du jeg har det, med en 88" med freight Rover motor, stående i indkørslen på 4. uge med knækket tandrem? . Jeg havde glædet mig sådan til sne, og nu har vi masser og jeg har ingen ordentlig bil, det eneste nogenlunde egnede køretøj jeg råder over i dag er fejemaskinen og den skal jeg gå bagved.

Med nedbrudt 88"er hilsen
Peter
Index
21372: sv: sv: Misundelsens grimme ansigt! (13-02-2005 13:51:00) (svar på 21369)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.82.99)
Ja så må jeg jo være rigtig glad for den gamle serie 2,køre efter morgenbrød vejen ikke rydet snedriver på en halv meter højde og ingen spor, gul knap ned og så der ud af,ja jeg var da ude på markerne et par gange men fandt vejen igen,der var ikke andre i brugsen da jeg kom frem,hjem igen i egetspor,en god måde at starte dagen på.
Index
21378: sv: sv: sv: Misundelsens grimme ansigt! (13-02-2005 19:00:10) (svar på 21372)
Tove & Leif Andersen #6546, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.92.102)
Ja-Ja det er ikke pænt af dig. Har lige været nød til at gå den tunge gang på motorkontoret og aflevere pladerne til min kære one-ten, da den trænger til en gennemgribende renovering, men så kan jeg da glæde mig over at den senere bliver rigtig fin med ny galvaniseret ramme og det hele, måske skulle man endda spendere et par air-lockers på kæledæggen?
med misundelse leif
Index
21379: sv: sv: sv: sv: Misundelsens grimme ansigt! (13-02-2005 20:04:02) (svar på 21378)
Mikkel Pærremand Gregersen #5583, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 83.73.99.36)
Buhuuuu, så sluttede dagen med det totale nederlag. For første gang i mit liv, må jeg betragte mig selv som sneet inde!

Jeg skulle fra Ebeltoft til Århus, og manglede omkring 25k, da en lastbil med læsset trailer, satte sig på tværs foran min lille Uno. Da jeg vendte og ville finde en alternativ rute, kom en lille Peugeot 106 og ville kysse med unoen. Kun lynsnare reflekser (og held!) gjorde at Peugeoten måtte i grøften, og Unoen slap for skader. Nå, men det var så der jeg traf beslutningen om at komme tilbage til Ebeltoft, og så se på situationen i morgen.

Havde jeg haft en RIGTIG bil, så kunne jeg have kørt udenom den latterlige lastbil, og så havde jeg været i Århus nu.

Nå, nu vil jeg trøste med at se VM rally fra Sverige...
Index
21384: sv: sv: sv: sv: sv: Misundelsens grimme ansigt! (14-02-2005 09:30:51) (svar på 21379)
Christian Ballisager #5537, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 193.3.141.121)
Hej Mikkel,
.. jeg vil tror at du ville være blevet endnu mere misundelig hvis du havde været på Århus ringvej lørdag eftermiddag ved 17 tiden.

Morten Havkajak og jeg var taget ud på ringvejen for at hjælpe de fastkørte med 2 x 90"ere.
Prøv lige at spørge om jublen (især bag rattet) var stor da Morten SKUBBEDE en fastkørt 3-akslet lastvogn med sneplov op af ringvejen !!!

Fåck manner det var kanon!

Kør forsigtig derude!
/Chris
Index
21411: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Misundelsens grimme ansigt! (14-02-2005 21:16:16) (svar på 21384)
Hans Kristian Erbs #4975, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.202.93)
Hej alle!
Der ville jeg gerne have været!! Men jeg havde travlt med - sammen med Brian Mousing - at slæbe en familie i en stor Mercedes i sikkerhed her i Solbjerg. Og efterfølgende køre hele familien hjem til en meget lille by syd langt ude i den hvide verden på absolut tilsneede veje. Et rigtigt sne-driverliv, er det! Jeg var ude flere gange og det bliver hver gang til et eller andet med, at man trækker en bil op af grøften, der ikke har fattet, at al udkørsel frarådes betyder at man skal blive hjemme (og kun er signal til Land Rovere ejere om at nu er det Snowtime!!) Jeg blev også ringet op af én af vore venner kl. 22.00 lørdag aften : Om ikke jeg ville køre deres datter hjem fra arbejde. Deres rigtig "seje" Alfa var ikke særlig brugbar. Den kunne ikke engang komme ud af garagen! Og spoileren er ikke et skubbe-håndtag!
Jeg bemærkede mig, at det var fruen i huset, der ringede og ikke Alfa-faderen - han havde hellere ladet datteren blive på arbejde end ringe efter den uovervindelige Land Rover.... og han prøvede også på at se fuldstændig uimponeret ud, da jeg buldrede gennem meterhøje snedriver lige ud for Alfa hjemmet. ( og det var endda uden over-drive...) It’s snowtime!!

Keep the rubber side up!

4975/Hans Kristian
Index
21418: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Misundelsens grimme ansigt! (15-02-2005 09:41:56) (svar på 21411)
Hans Kristian Erbs #4975, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 62.242.38.186)
Æv, jeg vågnede midt i nat og det stod lysende klart for mig, at jeg havde lavet en fatal fejl i mit lille indlæg. Jeg havde mildt sagt fået det ellers gode udtryk, som jeg har fået fra min gode ven over there vendt totalt på hovedet. Det hedder: Keep the rubber side dovn! (og ikke "up") At ønske nogen det modsatte er jo alt andet end godt Land Rover- og kammeratskab. Beklager!
Og så lige morgenens hændelser: Jeg bor i Solbjerg syd for Århus og arbejder i Odense. Det betyder en tur til stationen i Skanderborg hver morgen.
Her til morgen havde jeg afsat 5 minutter ekstra til køre turen og det var jeg glad for, for lige uden for byen kommer jeg til at køre bag efter sneploven på den lille – lige nu aldeles étsporede vej – vej, der går mod Stilling.
Vejen er tydeligvis ikke blevet ryddet hele natten, så sneploven har problemer, vi kører i forvejen på meget ujævn sammenkørt sne, så det er ikke nemt. Så kører den fast og jeg glæder mig over mine ekstra 5 minutter. Den bakker lidt. Frem igen med fuld kraft og tilbage... og det bliver den åbenbart ved med uden hensyntagen til at bilen bagved skal nå et tog. Så må man jo gøre noget radikalt. Jeg bakker et godt stykke tilbage til et sted, hvor der ikke ligger en snevold på en meter eller mere ved siden af vejen. Land Roveren får noget pedal og jeg kører fremad og drejer af vejen gennem driverne og ud på marken, hvor jeg med speederen næsten i bund i 2. gear farer gennem 40 cm sne forbi den fastkørte sneplov indtil jeg kan se mit snit til at komme tilbage på vejen. Her har man åbenbart ikke taget hensyn til at man skal komme gennem snevolden, så den får alt hvad den kan trække gennem sneen ind i snevolden og alt bliver hvidt til alle sider, men jeg lander med ”the rubber side down” på vejen og kører i god ro og orden videre mod lyntoget i Skanderborg planmæssig afgang 6.44.

Go’ dag!
Keep the rubber side down!
4975/Hans Kristian

Index
21423: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Misundelsens grimme ansigt! (15-02-2005 13:40:04) (svar på 21418)
Hanne & Knud Madsen #3283, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.82.209.20)
Den med at smutte ind over markerne og komme forbi forhindringer (busser, sneplove o.a. skrammel i sneen ventende) og komme uhindret igennen meterhøje driver, komme ind af sin flere hundrede meter lange jordvej uden kvaler uagtet sne, giver en helt særlig fryd, helt ud i storetåen, ganske svarende til når man efterfølgende starter sit lille nødstrømanlæg, når luftledningerne falder ned p.g.a. tung tøsne, og får gang i fyret og cirkulationspumpen. Dernæst rydde den vanskelige vej for naboer med den gamle Fordson Major med bagsluf.
Så er det lidt fryd at kunne invitere selvsamme naboer på lys og varme, der ellers trækker lidt på smilebåndet over RR, Fordson Major og nødstrømanlæg.



Index
21413: sv: Misundelsens grimme ansigt! (14-02-2005 22:52:15) (svar på 21366)
Morten Lykke Olsen #6747, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 195.249.202.112)
Hej Allesammen.
Ja hernede i det sydligste af jylland er der ikke mere sne. ØV ØV
Men i Lørdag havde jeg den glæde at være til bryllup i Hedensted.
Hele vejen fra Tønder til Kolding, trist regnvejr, men så kom sneen. Jeg var kørende i min 90" Defender og min far i en anden såkald offroader (Land Cruiser). Vi kom bække godt derop.
Festen gik godt og klokken 2 om natten da vi skulle hjem, var jeg glad for min kære "lille" bil. På en ca 5 km strækning var der slet ikke rydet og hold fast hvor var det sjovt. Motorvejen var nogenlunde farbar og kokken 4.30 lå jeg da også i sengen hjemme i tønder igen.
Jeg er sikker på at jeg sagtens kunne have gjordt det hurtigere men min følgevogn havde frusne sprinkler dyser så et lille pitstop måtte til.

Håber at alle kommer sikkert frem på trods af vejret.
Vi ses derude i den danske vinter
Index
21428: sv: sv: Misundelsens grimme ansigt! (15-02-2005 18:14:52) (svar på 21413)
jonas andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.99.255.42)
ØV øv øv hvor er jeg misundelig ....er igang med at købe rr men får den nok først om en uges tid øv øv øv
men det er sjovt at læse jeres historier... så må man jo bare håbe vinteren bliver ved... hyg jer derude

jonas