tilbage

Land Rover Forum  

Index
21711: Min første tur i en Range Rover (25-02-2005 19:13:37)
Keneth Lund (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.219.233)
Jeg er netop kommet hjem efter at have prøvet min første tur i en Range Rover. Venligst udlånt af GT Biler i Kolding.

Jeg er på udkig efter en SUV og har tidligere selv kørt i en Ford Explorer. Den var jeg utrolig glad for - den er hurtig, terrængående og lækker at køre i.

Efter at have læst lidt om RR, ringede jeg ned til GT Biler og spurgte om det var muligt at prøve en tur. De havde dieseludgaven af den nyeste RR med den store udstyrspakke med lædersæder osv.

Min forventning om at det ville være en stor bil, blev gjort til skamme. Den er ikke stor. Den er ENORM. Hold da k*ft en stor bil! Det synes jeg er meget positivt.

Efter at have kørt i den nogle kilometer, synes jeg allerede jeg sad godt i den - det virker som en rigtig "køremaskine". Desværre var jeg skuffet over motorydelsen. Jeg savner helt klart "bid" og fart. For mig er det blasfemi, hvis man køber "top of the pops" som ved 150 km/t kvitterer med INGEN RESPONS når man trykker speederen helt i bund :( Det var den største skuffelse. Motoren er bare ikke stor nok til bilen, efter min mening.

I snakken med forhandleren efterfølgende, gjorde nu meget ud af at forklare, at det var mere end rigeligt i dagligdagen og det kan han måske have ret i. Jeg synes nu heller ikke at en Porsche Cayenne var frisk nok, da jeg prøvede den, så måske forventer jeg bare for meget, når der er tale om så store biler.

Han sagde dog også at Land Rover gerne ville lave en med noget mere "fut" i og at der skulle komme en "Baby Ranger" til forår med 190 hestes motoren fra den mindre model.

Ps. På en ca. 10-12 km. del af turen kørte jeg PÆNT.....og computeren sagde 5,2 km/l........ :S så tør jeg da slet ikke tænke på benzinudgaven.......den havde jeg nok kun fået op på nogle få hundrede meter pr. liter, så :D
Index
21720: sv: Min første tur i en Range Rover (26-02-2005 14:06:34) (svar på 21711)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.169.71)
Jeg kan forstå hvor du vil henne! men diesel udgaven er nu beregnet til at 'spare' lidt. En erfaren diesel kører havde opnået et andet brændstofs forbrug,da den optimal kørestil er noget anderledes med en diesel.Rover har alligevel formået at lave en diesel med nogenlund prestasioner, men så render den ude ved 150 som du sagde.
Jeg kan fornemme at du vil have noget med helt andre power egenskaber? Giv så benzineren en chance, den er bygget mere efter din ønsker, og et benzin forbrug som er bedre end din med diesel, er meget normalt, dog ikke hvis man skal teste acceleration, top fart, & trække egenskaber. Skal du virkelig have den som sætter alt til vægs, så Range Rover Sport, med 390hk, twin compressor,og 555Nm.Jeg vil sætte pris på at du skrev en mini rapport her når du tester benzineren & evt RR Sport!
Index
21724: sv: sv: Min første tur i en Range Rover (26-02-2005 16:12:38) (svar på 21720)
Kenneth Lund (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.250.122)
Tak for dit svar, David.

Ja, nu gav jeg den jo også lidt ekstra tryk på pedalerne netop for at teste den - og da en del af turen var bykørsel, kan den utvivlsomt komme på på 8-10 km/l. som angivet i deres specs.

Jeg prøvede efterfølgende en Discovery 3 med 190 hestes dieselmotor. Den var betydelig mere frisk - og da begge modeller sikkert kan få en del ud af en ny chip(tuning), ville jeg utvivlsomt gøre dette, når jeg ender med at købe en.

RR sport er nok uden for min økonomiske rækkevidde, ligesom en benzindrevet ville være det pga. de store afskrivninger de har ved salg samt alm. driftomkostninger.
Index
21730: sv: sv: sv: Min første tur i en Range Rover (26-02-2005 21:36:09) (svar på 21724)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.141.165)
Jeg synes alligevel at du skal prøve en benziner inden du afskriver muligheden, de er ikke så forfærdelig tørstig, ikke mere end du bestemer med højre fod. En anden ting er at komme til et klub arrangement, nu kender jeg ikke din medlemskabs forhold, men du er garanteret velkommen hos alle regioner uanset. Tag en snak med ejerne af RR, eller Disco, Diesel & Benzin. Tag en tur med i terrænet, & opleve hvordan; Porche, BMW, & diverse andre ikke kan være med! Jeg glæder mig til at høre hvad det bliver til!