tilbage

Land Rover Forum  

Index
21824: Bundramme (02-03-2005 10:42:16)
Tove & Leif Andersen #6546, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.92.102)
Hej
Jeg skal have skiftet ramme i min 110´er, og mangler i den forbindelse en godkendelse til syningsmyndighederne.
Følger den med ved køb af ramme ved f.eks. richard chassis eller hva´. ?
mvh Leif Andersen
Index
21827: sv: Bundramme (02-03-2005 12:52:19) (svar på 21824)
Niels Kristian Petersen #6803, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 192.38.113.156)
Hej Leif

Nu tolker jeg måske dit spørgsmål forkert - jeg véd jo ikke hvor meget du allerede véd - men for at skifte ramme skal din bil afgiftfastsættes først hos T&S...(gys)

Det behøver ikke at være så slemt som det lyder - hvis vi snakker om en gammel 110´er i halvskidt stand, hvad vi vel gør, siden du vil sætte en helt ny ramme i, så er det ikke nødvendigvis meget du skal ryste op med i afgift.

INDEN du påbegynder adskillelsen skal din bil vurderes hos Told&Skat - og inden du får den vurderet, så skal du ikke engang vaske den - jo mere den ligner noget katten har slæbt med ind, desto mindre bliver den fastsat til i værdi. Min bror er i gang med samme stunt med en 110´er (iøvrigt også med en ramme fra richardchassis), og ved hans værdifastsættelse mødte han nærmest en form for medlidenhed over at ville have DET vrag ud og køre igen....så ligefrem at straffe ham med en høj afgift også, det nænnede man ikke.....Men sådan er det jo med folk, der ikke kører LR - hvad véd bønder om agurkesalat!!

Din lokale T&S region kan fortælle dig præcist hvad du skal - du skal nemlig også sikre din en genihugningstilladelse af stelnummer, og det får du i din lokale synshal. Her kan de også fortælle dig hvilke godkendelser af rammen de vil kræve - men mig bekendt er der ingen vrøvl med rammer fra richardchassis.

Se iøvrigt tråden http://www.dlrk.dk/forum/vis.asp?wurl=103&i=11347&f=&s=richardschassis&unr=&uid=652929359

God fornøjelse.

RH Niels 6803/reg øsj
Index
21896: sv: sv: Bundramme (03-03-2005 17:41:26) (svar på 21827)
Tove & Leif Andersen #6546, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.92.102)
Hej Niels

Tak for svar, det som syningshallen gerne vil have er en godkendelse der siger at den nye ramme har samme styrke som den gamle bla. mht. vridningsstabilitet samt styrke iøvrigt. Den må åbenbart heller ikke være for "stærk" da bilen så ikke kan vride sig som det er tænkt fra fabrikkens side !!!!!. Som udgangspunkt har syningsmyndighederne den holdning at køretøjet fra starten af er konstrueret bedst muligt, og det må ikke ændres på.
Så hvordan f.... får jeg en godkendelse der viser netop dette?, hvordan har i andre klaret dette?. Problemet er næsten udelukkende det forhold at de "gamle" modeller er fremstillet med box-ramme dvs. af 4 stykker der er sammensvejst i hjørnerne, mens de "nye" er fremstillet af 2 skaller der er svejst på midten. Det er desværre meget nemt for synsmanden at se forskel. Richardcassis laver jo også rammen af 4 stykker.