tilbage

Land Rover Forum  

Index
21979: Når det ikke er justering (06-03-2005 12:55:55)
Ib Frank Roslev (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.241.75)
Tak til Poul Sehstedt.

Jeg har nu justeret ventiler, men det lyder stadig som ventilstøj. Kan det eventuelt være akslen som vippearmene sidder på eller måske en løfter. Når motoren går i tomgang er der ingen mislyd, men mislyden opstår nå der gives gas.
Der er ikke noget ivejen med trækkraften og olielampen slukker omgående både kld og varm.
Normalt bruger jeg oliefyret, men idag lavede jeg en start uden varm motor og lyden fremkom i den forbindelse.
Håber nogen har en forklaring.

mvh Ib Roslev
Index
21982: sv: Når det ikke er justering (06-03-2005 14:50:02) (svar på 21979)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.32.241)
Når lyden kun fremkommer ved kulde og forsvinder ved varm motor, kan det være det, som kaldes 'dieselbanken'. Det er en meget hård metallisk lyd, som især er udpræget ved ældre konstruktioner, men stadig findes i de mere moderne maskiner. Det er ikke noget, som bør bekymre dig.
Index
21985: sv: sv: Når det ikke er justering (06-03-2005 14:55:37) (svar på 21982)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.98.187)
Hej Paul.
Fænomenet forekommer ikke i en td5.
Med venlig hilsen
Index
21989: sv: sv: Når det ikke er justering (06-03-2005 15:52:58) (svar på 21982)
Ib Frank Roslev (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.241.75)
Hej Poul

Lyden er ikke dieselbanken, som jeg godt kender.

Lyden er der ikke kun ved kold motor og opstår ved stigning i omdrejninger. Det er ikke en lyd som et plejlleje eller et lejepandesæt, men kommer også hørligt fra øverste del af maskinen
Index
21990: sv: sv: sv: Når det ikke er justering (06-03-2005 16:02:25) (svar på 21989)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.98.187)
Hej Ib Frank.
Der er 2 "Pa(o)uler" involveret i dette indlæg. Jeg (Poul Helmer Larsen) har ikke en brik forstand på mekanik, men kender min Defender td5 igennem 4 års (og 200.000 km) forbrug under alle forhold.
Den "Poul" der besvarer tekniske spørgsmål er Paul Sehested; jeg "fornemmer" at dit indlæg mest er til Paul Sehested at besvare.
Med td5-hilsen
Index
22000: sv: sv: sv: sv: Når det ikke er justering (06-03-2005 17:54:31) (svar på 21990)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.32.241)
TAK Poul, men mens vi nu er ved det med navne, så hedder jeg Paul Sehstedt...
Har du haft problemer med din Td5 ? Det ville jeg - og andre sikkert også - være meget interesseret i at høre noget om.
Det tekniske problem skal jeg lige bage lidt på !
Index
22001: sv: sv: sv: sv: sv: Når det ikke er justering (06-03-2005 18:21:55) (svar på 22000)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.98.187)
Hej Paul,
Næh; Min 90" Defender td5 fra 02-01 har kværnet 194.000 kilometer uden så meget som et host. Den bliver plejet forskriftsmæssigt af en autoriseret forhandler, så der går nok en 7-800.000 km (og en 14-16 år) før vi begynder på hosteri (smily)
- ikke en gang ved minus 18 grader er den i tvivl om, hvad der forventes af den...
Index
22002: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Når det ikke er justering (06-03-2005 18:50:08) (svar på 22001)
Lars Billingsley #3879, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.199.134.155)
der er den mulighed at det er dine forkamre der er løse de er hvis bare låst med en kørner prik de kan også revne
Lars/Biltris
Index
22007: sv: Når det ikke er justering (06-03-2005 20:16:55) (svar på 21979)
Johnny Abrahamsen 0852 nvsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.254.26)
Hej,havde også en lyd der mindede om ventil klikken i min turbo diesel,der var knækket et stykke ( ca 2x3 cm)af et af skørterne på et stempel,så det åbenbart vippede lidt og ramte motorblokken ,en skade hørt om før i en TD
Index
22008: sv: sv: Når det ikke er justering (06-03-2005 22:33:01) (svar på 22007)
Anette & Peter Hansen #4214, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.92.111)
Min 2,5 n/a tabte et stykke af stempelskørtet på cyl. 2, jeg honede cylindrene, de var indenfor tolerancerne, gav den 4 nye stempler og nye krumtaplejer. Ude under halvtaget ligger blokken til en 2,5 TD der har gået ca.55.000 km. , det eneste den fejlede da den tidligere ejer kasserede den var at den havde tabt et stykke af cylinderskørtet på cyl. 2. Et klubmedlem jeg talte med om emnet havde også oplevet at tabe stempelskørtet på cyl. 2.
Det er lige før man bliver nysgerrig, er det tit 2èren eller er mine eksempler bare tifældigheder.

Med 88" er hilsen
Peter