tilbage

Land Rover Forum  

Index
22303: LR 88" Hvilken årgang? (14-03-2005 09:39:27)
Mark (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.225.53.16)
Hej LR-Folk.

Jeg har tænkt mig at købe en LR 88". Jeg syntes der er et eller andet over denne model som gør den smuk :-)

Hvilken årgang skal jeg vælge?
Hvad er vægt afgiften på sådan en fætter?
Hvad er forskikrings premien, man skal vel bare have en ansvar ik`?
Hvor langt løber den entligt på literen (Diesel kontra benzin!)

Er der nogen som kan anbefale mig en eller fraråde mig køb af denne, sig endelig til.

Håber at høre fra jer.

Mvh. Mark
Index
22307: sv: LR 88" Hvilken årgang? (14-03-2005 10:26:28) (svar på 22303)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.32.241)
Køber du en model før 1970 - dvs. 35 år gammel - har bilen fået veteranstatus, hvilket betyder 25% af den alm. vægtafgift. Allerede ved 25 år udløses veteranstatus forsikringsmæssigt, hvilket kan give dig en helårlig forsikringspræmie på ca. 2100 DKK incl. kasko og en max. værdi på 150.000 DKK.
Alt efter dit kørselsmønster bør du vælge benzin eller diesel som drivmiddel. En veltrimmet benziner kører ca. 8 km/l, en diesel knap 10 km/l.
Hvis bilen bare skal være for sjov og du mener, 7000 km/årligt vil være det, som du skal køre i den, så køb en benziner.
Skønhed er altid afhængig af den enkelte betragter; personligt synes jeg, at en 109" designmæssigt er bedre balanceret end en 88" - desuden er den også mere praktisk pga. den større ladkapacitet. Vejbeliggenheden er også bedre pga den lange aksleafstand. En 109" kræver og mere vejplads.
En Serie III (1971-1985) er i mine øjne den smukkeste, meget tæt fulgt af Serie II/IIA (1958-1971).
Index
22308: sv: sv: LR 88" Hvilken årgang? (14-03-2005 10:56:48) (svar på 22307)
Mark (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.225.53.16)
Hej Paul.

Super svar. Det lyder jo til at være lige til. Bilen er beregnet til at være bil nr. 2, dette er mest til små ture, og til LR-sjov med klubben. Samtidigt med det int. LR mig meget, og jeg vil gerne ind i fællesskabet omkring disse dejlige biler. Jeg har en RR fra 98 som vi bruger til længere ture og dagligt kørsel.

Nu har jeg set på Roverbørsen at der er et par modeller, nu må vi se om de er noget værd. Håber ejeren sender mig billeder som jeg har bedt om.

Nu er det jo gamle biler, de går jo også i stykker i ny og næ, er det noget man kan få stumper til og findes der stadigt rep. vejledniger/manualer til disse biler? Jeg har aldrigt skruet i biler før, men er uddannet til at rep. skibe og andre store motere op til 90.000 HK.

Mvh. Mark (Som håber og glæder sig til at finde den rigtige LR 88")
Index
22309: sv: sv: sv: LR 88" Hvilken årgang? (14-03-2005 11:23:47) (svar på 22308)
Niels Kristian Petersen #6803, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.62.69.154)
Hej Mark

Nu vil jeg lige på banen også. Jeg er selv ved at renovere en 88´er, og jeg deler din opfattelse af bilen til fulde - jeg synes den kommer ind på en nummer 1, med 109´eren kort efter (undskyld Paul :o)

Du kan stadig få alle de stumper du kan drømme om - der kører ufatteligt mange Land Rovere rundt om i verden (efter sigende skulle 70% af alle Land Rovere NOGENSINDE bygget køre endnu!!), og hvis stumperne endelig ikke kan skaffes hos Willams eller Midtjysk (hvad jeg endnu ikke har været ude for), så kan de fåes hos Paddock eller lign i UK. Og reperationshåndbøger kan også fåes uden problemer - bl.a. her i klubbutikken.

Så find dig en LR, og kom igang!!

RH Niels 6803/reg øsj
Index
22310: sv: sv: sv: sv: LR 88" Hvilken årgang? (14-03-2005 11:31:06) (svar på 22309)
Mark (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.225.53.16)
Hej Niels.

Jamen der kan man bare se, 15min efter, og der var en som har samme passion om LR 88 som mig. Det er da fantastisk. Jeg må se at finde mig en. Nu er der jo et par stykker på denne side, men ellers er der ikke rigtig nogen at finde. Men det er vist rigtig nok med de 70% der, det er da fedt :-)

Hvis du har et par billeder af din 88" må du meget gerne sende dem til mig på min mail: mark-philipsen@mail.dk det kunne være sjovt at se hvordan det foregår:-)

Tak for svaret Niels.

Mvh. Mark
Index
22317: sv: sv: sv: sv: sv: LR 88" Hvilken årgang? (14-03-2005 13:28:24) (svar på 22310)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
I Engelsktalende lande har man en anden talemåde om Land Rovere:
7 out of 10 Land Rovers ever made is still on the road - The rest got home.
Index
22319: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LR 88" Hvilken årgang? (14-03-2005 13:38:21) (svar på 22317)
Mark (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.225.207)
Hehehe, den var god. Men er det ikke det charmerene ved at køre LR. Nogle gang sidder man alså bare fast...:-)

Mvh. Mark (Som stadigt leder efter en 88")
Index
22340: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LR 88" Hvilken årgang? (14-03-2005 19:08:26) (svar på 22319)
Lars Huvendick #6910, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 83.72.78.216)
Hej Mark.

Hop du bare ombord, med din baggrund får du ingen problemer med at tumle mekanikken i en gammel 88".

Kan du ordne en gammel Callesen eller en Alfa Disel så dehøver du ikke at være bange for at skrue i en Landrover.
(Hvis det bliver nødvendigt)

Hilsen Lars Huvendick (B&W Alfa passer)
Index
22467: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LR 88" Hvilken årgang? (16-03-2005 23:19:17) (svar på 22340)
Mark (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.225.207)
Hej Lars.
Jo tak. Nu varer det ikke så længe. Jeg har flere modeller i ærmet, 88" fra 67, 88" fra 77 og sist en 80" fra 51. Nu skal jeg lige have de sidste billeder tilsendt, så skal jeg vurdere salgspriser og se hvad der er bedst. Jeg skal på arbejde i Balikpapan, Indonesien her fra 28 marts og kommer hjem i Maj. Så må jeg se hvad bil det bliver. Kender ikke så meget til 80" Tror den er lille (er selv 187cm) Men nu ser vi ad.

Vi ses snart i klubben :-)

Mvh. Mark
Index
22496: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LR 88" Hvilken årgang? (17-03-2005 19:35:45) (svar på 22467)
Lars Huvendick #6910, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 83.72.78.216)
Hej Mark.

Få dog stoppet et par stykker i en container derude, for der koster de garanteret ikke ret meget - så er der da noget at starte med :)

Hilsen Lars Huvendick