tilbage

Land Rover Forum  

Index
23697: SIII mont. af stænklapper (28-04-2005 10:08:04)
Henrik Hornsved (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 167.25.108.29)
Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af en SIII softtop (købt hos Bjørn).

I forbindelse med mont. af stænkklapper foran er jeg imidlertid løbet ind i en udfordring, som overstiger min mekaniske kunnen, så jeg har brug for lidt hjælp fra eksperterne herinde.

Spm. 1
Jeg har købt et sæt forreste stænkklapper hos MECA (der medfølger hverken befæstigelse eller monteringsvejledning) og har identificeret H/V, men nu har jeg ligget 30 min. under bilen og vendt og drejet stænkklapperne, uden at kunne finde nogen indlysende sted at montere dem. Skal man simpelthen bare bore hul et passende sted i ramme/undervogn og skrue dem i med selvskærende skruer eller hva'?

Spm. 2
Kan allerede nu forudse at rustfri skruer og møtrikker kommer til at blive en fast bestanddel af hjemmeværkstedet. Er der nogen der kender en leverandør af sådan nogle i Horsens/Vejle området?

På forhånd tak
Henrik Hornsved



Index
23702: sv: SIII mont. af stænklapper (28-04-2005 11:48:37) (svar på 23697)
Søren Vels Christensen #3564, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.73.4.161)
1: Jeg mindes ikke at have set stænklapper foran på en sIII, men der er udriggeren hvor torpedopladen er fastgjort. Bor 2-3 huller, 6mm, og skær nogle gevindstænger til. Bolt stængerne fast. Monter flapperne med vingemøtrikker, så de hurtigt og nemt kan tages af ved terrænkørsel.
Vær opmærksom på, at stænk fra forhjulene sandsynligivs er mere generende for dine medtrafikanter med flapper monteret. Vandet skydes ud til siden i en sky i stedet for at hvirvle rundt under bilen.

2: Der må være en skibsproviantering i både Vejle og Horsens. Rustfri skruer og møtrikker er populære blandt lystsejlere.

Med venlig hilsen
S. Vels
Index
23712: sv: sv: SIII mont. af stænklapper (28-04-2005 14:46:53) (svar på 23702)
Henrik Hornsved (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 167.25.108.29)

>Jeg mindes ikke at have set stænklapper foran på en sIII

Hmmhh...Gu' ve' om jeg er i færd med at montere de bageste (eneste) stænklapper foran?

Årsagen til at jeg vil have dem på er primært dovenskab. Vi har 1,5 km privat grusvej og jeg gider ganske enkelt ikke at rengøre hele undervognen pga. opsprøjt fra vejen, men vil gerne kunne nøjes med hjulkasserne.

Tak for monteringstipsene.

Mvh
Henrik
Index
23722: sv: sv: sv: SIII mont. af stænklapper (28-04-2005 21:46:05) (svar på 23712)
Rasmus Hintze #6799, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 217.157.119.171)
Hej Henrik..
Den er god nok! Jeg har selv monteret stænklapper foran på min SIII fra MECA. Søren`s fremgangsmåde lyder som en rigtig god ide,- så følg endelig den! Med hensyn til vandsjaskeri på medtrafikanterne, tjaa jeg kan kun sige >>gudskelov for vinduesviskerens opfindelse!!!<< og for det andet så er vi jo ikke ligefrem de andre trafikanters fortrukne medtrafikanter, vi er langsommme, vi oser, vi lugter og vi støjer! Specielt hvis man kører i en gammel klassisk landrover som din egen.
Du bør ikke være i tvivl om hvilke stænklapper der skal side for og bag, de bagerste er ca. 3 gange så store som de forreste! Ellers så kig på andre LR på vejene, så er du ikke i tvivl!

Med venlige 88`er hilsner
Rasmus