tilbage

Land Rover Forum  

Index
23819: Chassisnummer på serie 1 (02-05-2005 20:20:58)
Claus Pihl Christensen #6639, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 83.89.103.140)
Hej venner

Mig og min far har købt en serie 1. Vi har kikket efter chassisnumret og har fundert ud af at der kun står 8991. Hvilket vi finder mærkeligt.

Det virker somom at der mangler nogle tal kan det passe. De fire tal som her er vist kan godt være serienumret, men hvorfor er der ikke nogen modelspecifikation?

Serie 1 årgang 1951 venstrestyret.

Numret skulle indeholde 1613**** som de første fire tal men de mangler. Inde i bilen sidder der en messingplade men uden numre på.

Motoren har nummer 16133552

Venligst claus Pihl

Index
23820: sv: Chassisnummer på serie 1 (02-05-2005 20:37:18) (svar på 23819)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.93.221.43)
Hvad står der på reg.-attesten ? Hvor har I fundet stelnr. ?
Index
23824: sv: Chassisnummer på serie 1 (02-05-2005 21:28:22) (svar på 23819)
Lars Ellegaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.199.37)
Stelnummeret skal sidde på rammen ved det venstre motorophæng. Foroven på rammen ud mod skærmen. Ses lettest med skærmen afmonteret, hvis man ikke lige kan finde det.

Har du set på Serie 1 owners club. De har en oversigt over opbygning og årgange på serie 1 biler, men jeg mener i øvrigt at din kodning er rigtig nok. Min, som er fra '52, hedder 261.... osv.

Held og lykke med projektet. Lidt morsomt så mange serie 1'ere der pludselig er kommet på "banen", og forhåbentlig også snart på vejen.

Lars Ellegaard
3926 Nsj.
Index
23827: sv: sv: Chassisnummer på serie 1 (02-05-2005 22:07:50) (svar på 23824)
Claus Pihl Christensen #6639, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 83.89.103.140)
Vi har ingen reg.attest men vi ved hvem der har ejet bilen, og de kan godtgøre for bilens færden. :en vil gerne finde ud af hvorfor stelnumret kun er fire tal. Som sidder på/ved venstre motorophæng.

Hilsen Claus Pihl
Index
23836: sv: sv: sv: Chassisnummer på serie 1 (03-05-2005 10:01:20) (svar på 23827)
lars ellegaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 129.142.27.120)
Hej Claus

Ud over det som Peter har beskrevet, kan årsagen til de "manglende" cifre være, at man tidligere heller ikke var så nøjeregnende med om alle identifikationscifrene var tilstede. Derfor kunne jeg forestille mig, at de cifre, der findes i din bil, er selve fabrikations løbenummereret, altså de sidste 4 cifre, som man kunne kalde bilens produktionsnummer, og at man så har udeladt de 4 første cifre, som beskriver hvilken årgang og model der er tale om. Tidligere var der også ofte kun anført de sidste 4 eller 6 cifre på registreringsattesterne.
I øvrigt kender jeg også til andre s1'ere med mærkelige numre på både ramme og attest.
Da vi fik min renset af sad nummeret lige så pænt ihugget på den rigtige plads ovenikøbet med den oprindelige mørkegrønne maling.

Lars Ellegaard
3926 Nsj.
Index
23831: sv: Chassisnummer på serie 1 (02-05-2005 23:48:18) (svar på 23819)
Inge & Peter Horn #2142, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 152.73.2.159)
Der er nødvendigvis ikke stelnummer på en serie 1, da lovgivningen herhjemme ikke krævede det før en gang i starten af 60erne.
På min fandtes der f.eks. kun stelnummer på pladen på torpedoen, intet på stel.
Har for en god orden skyld selv ladet det indhugge på den rigtige plads.
Peter
Index
23846: sv: Chassisnummer på serie 1 (03-05-2005 15:42:40) (svar på 23819)
Hans F. Laursen #1730, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.162.113.45)
Hej
www.csse.monash.edu.au/~lloyd/tildeLand-Rover/Contents/
findes en guds velsignelse af oplysninger om numre og meget andet godt. Det kunne jo også være 1663... altså en CKD model? Håber det er stavet rigtigt!!!
Hans
Index
23857: sv: sv: Chassisnummer på serie 1 (03-05-2005 18:10:10) (svar på 23846)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.93.221.43)
CKD = Complete Knock Down = samlesæt = men ingen Mercado-dil !
Index
23864: sv: Chassisnummer på serie 1 (03-05-2005 20:05:20) (svar på 23819)
Claus Pihl Christensen #6639, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 83.89.103.140)
Mange tak for de fine svar, nu har jeg lidt at arbejde videre med!

Claus Pihl