tilbage

Land Rover Forum  

Index
25413: Serie 1 og landsarrangement 05 (12-07-2005 09:44:38)
Lars Ellegaard Jørgensen #3926, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.27.120)
Efter i går at have set Jesper Løwes indlæg om S1'ere og mødt ham senere på dagen i hver vores S1, fik jeg den tanke, at der burde laves et arrangement for S1'ere. Egentlig synes jeg at det er lidt trist, at der åbenbart ikke sker alverden omkring veteranerne, og derfor havde vi overvejet om der var interesse for at lave en S1 samling en dag under LA 05. Om der er plads vides ikke i skrivende stund, men det kræver jo ikke den store tilrettelæggelse at møde op med bilerne. Der kunne jo så evt. arrangeres en køretur "ud i det grønne", da jeg tvivler på at mange S1-ejere har lyst til at dyppe dem i de største mudderhuller (og DLRK bør jo også være andet end mudder !).

Er der interesse for det, så giv jer til kende her. Vi ved jo pt. ikke, hvor mange biler der findes, og endnu mindre hvor mange S1 ejere, der er aktive i DLRK, og desværre tror jeg ikke at veteranregistret er opdateret, men det er selvfølgelig medlemmernes egen skyld (mig selv inklusive), men jeg kan da bare ud fra min umiddelbare hukommelse hurtigt tælle ca 20 som jeg kender eller kender til. Det er dog ikke alle der er kørende.

Jeg tror godt, at jeg kan love, at Jesper Løwe og jeg vil tage os af det praktiske, hvis der overhovedet er interesse og mulighed med så relativt kort varsel. Vi har overvejet lørdag eftermiddag som en mulighed. Må vi få nogle tilkendegivelser ?

MVH
Lars Ellegaard
3926 Nsj.
Index
25420: sv: Serie 1 og landsarrangement 05 (12-07-2005 15:13:01) (svar på 25413)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.32.139)
Få fat i Eli fra veteranregisteret. Gennem mange år har han efterlyst aktive sjæle.
Index
25422: sv: Serie 1 og landsarrangement 05 (12-07-2005 16:53:36) (svar på 25413)
Svend Erik Jul Nielsen #3234, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 62.79.200.167)
Jeg syntes at det ville være alle tiders ide, jeg så dog gerne, at det gjaldt alle Land Rover biler med veteranstatus.
Index
25424: sv: sv: Serie 1 og landsarrangement 05 (12-07-2005 17:08:38) (svar på 25422)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.160.111.68)
Jeg vil føle mig stimuleret til en ekstra indsats, hvorfra så tiden dertil end skal komme, hvis det er sådan, at en ungdommelig model som min snottede kun 41-årige Serie IIA 109'er kan få carte blanche tiol at mænge sig med anerne, de rigtigt voksne Serie I Landyer.
Med andre ord er Svend Eriks indspark lige efter mit hovede.
Hvad siger du så til det, Lars?

Med dybe buk og gemytlig salut efter devisen: Age before beauty ... Smileys er non grata i dette forum, men der er blink i begge øjenkroge på undertegnede.

Morten
Index
25460: sv: sv: sv: Serie 1 og landsarrangement 05 (14-07-2005 11:36:43) (svar på 25424)
Lars Ellegaard Jørgensen #3926, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.27.120)
Hej Morten mfl.

Tanken om at lave et arrangement for Land-Rover veteraner generelt kan vi sagtens tilslutte os - vi er jo ikke sekteriske. Men desværre må vi nok konstatere, at det lige pt. ikke vil være muligt i forbindelse med det tilstundende landsarrangement. "Festivalledelsen" har meldt tilbage at man ikke har resourcer, og derfor ikke kan tilbyde at programlægge vores forslag (det var måske heller ikke helt det vi foreslog). Men det er vel også forståeligt nok henset til ideens sene undfangelsestidspunkt. Dette sammenholdt med den åbenbart manglende interesse fra medlemmerne - herunder også manglende respons fra veteranudvalget - gør, at vi må betragte vores ide som "uinteressant", ihvertfald lige nu i denne ferietid. Så vi gør ikke mere ved det, men vil holde ferie i fred og ro.

Med ønsket om et godt landsarrangement for dem, som skal deltage.

Lars Ellegaard
3926 Nsj.
Index
25465: sv: sv: sv: sv: Serie 1 og landsarrangement 05 (14-07-2005 16:17:45) (svar på 25460)
Svend Erik Jul Nielsen #3234, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 62.79.200.169)
Når der mangles respons fra veteranudvalget, er det måske fordi at udvalgsarbejdet er for meget for en enkelt mand. Når man køre veteranregisteret, med alle de opdateringer der følger er der måske ikke så meget energi tilbage. derfor har jeg gjort nogle tanker, som jeg gerne vil dele med jer andre

Forslag til strukturendring af veteranafdelingen.

Veteranafdelingen er en afdeling under Dansk Land Rover Klub
Afdelingens formål er at samle klubbens gamle biler i et register og arrangere ture og træf.
Ligeledes søger afdelingen kontakt med andre veteranbilklubber, for engelske bilmærker, med henblik på fælles arrengement, englendertræf ol.
Optagelseskriteriet er at bilen er 35 år eller derover, at regne fra 1. indregistregings dato i Danmark, med mindre bilen er importeret som veteranbil fra udlandet, så gælder udenlansk inregistrering.
Afdelingens ledelse består af en formand, valgt på landsrådet, samt et antal medlemmer valgt i regionerne, det tilstræbes at medlemmerne er geografisk reprensenteret

Afdelingen finansieres ved tilskud fra Dansk Land Rover Klubs hovedkasse

Det var bare nogle strøtanker for at gang i vores veteranafdeling igen, det skal nok finpudses,så måske.
Index
25468: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 1 og landsarrangement 05 (14-07-2005 17:08:26) (svar på 25465)
lars ellegaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 129.142.27.120)
Jeg kan sagtens følge dine tanker, både omkring den manglende respons og omkring strukturen. Indlægget var heller ikke ment som en kritik af veteranudvalget, blot en konstatering.

Hvis der en reel interesse for veteranerne blandt "Land-Rover konservatorerne" synes jeg da, at man kunne overveje en ændret struktur, inden for DLRK's rammer naturligvis, således at veteranejerne's interesser blev tilgodeset.

Vi er da ihvertfald nogle, der gerne vil tage en tørn på det område.

Lars Ellegaard
3926 Nsj.
Index
25473: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 1 og landsarrangement 05 (15-07-2005 00:56:56) (svar på 25465)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.41.184.16)
Hej Svend Erik, der er for så vidt ikke rigtigt noget i vejen med strukturen bag Veteranudvalget, netop de ting du nævner er allerede mulige, måske lige bortset fra at kravet om at bilen skal være 35 år ikke for tiden er dækkende, da veteranudvalget stadig har en regel om at "urene skal være i midten", det vil sige at den yngste bil er en serie IIA.
Jeg tror at hovedårsagen til det lave aktivitetsniveau i udvalget simpelt hen skyldes manglende respons og interesse fra medlemmerne, aktiviteten var større for nogle år siden, men det skyldtes hovedsageligt nogle få medlemmer, der arrangerede forskellige ting. Ved de fleste af disse aktiviteter mødte der kun få veteraner op, og efterhånden døede aktiviteterne hen. Problemet var nok at folk der havde veteranbiler, ikke rigtigt så dem som sådan, de blev jo bare brugt som alle andre almindelige Landrovere, først de sidste par år er der ved at opstå en interesse for bilerne som veteranbiler.
Derfor er det bare om at udvise initiativ, og tage tyren ved hornene, hvis interessen er der vil udvalget vokse, og der er jo i hvert fald ingen, der ser skævt til folk med veteraner fordi, de stikker hovederne sammen ved feks. Landsstævnet, og holder der en klump et eller andet sted, så vil der nok også være nogen, der finder vejen forbi.
Iøvrigt så synes jeg også, at det måske var på tide at sætte grænsen ved de 35 år. Det kunne måske være en fordel, fordi der så er flere biler med plader på at samle sammen.
Venlig hilsen
Hartley
Index
25500: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 1 og landsarrangement 05 (15-07-2005 22:04:11) (svar på 25473)
Svend Erik Jul Nielsen #3234, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 62.79.203.1)
Hej Hartley!Jeg husker, at jeg på et landsmøde for nogle år siden, over for Andreas bekker, oponerede mod "uret i midten" da jeg fremførte at så var det ikke en veteranafdeling, men en afdeling for tyber. Jeg husker at der så fra bestyrelsen blev sagt, citat: Så sætter vi gransen ved 35 år. Jeg ved ikke om det er ført til protokolds. Jeg syntes det burdre følge Færselsstyrelsens regler for veteranbiler.
Venlig hilsen Svend Erik.
Index
25505: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 1 og landsarrangement 05 (16-07-2005 00:45:20) (svar på 25500)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.54.108)
Hej Svend Erik, jeg har ingen erindring om det udsagn, og da vi ikke ved hvilket år, der er tale om er det ikke nemt at finde. Jeg mener at det er en udvikling, der skal komme fra Veteranudvalget, da de jo er dem der vil blive mest berørt af evt. ændringer.
Vi kan selvfølgelig trække noget ned over hovedet på dem, ved at fremsætte et forslag, men hvis de ikke synes, at det er en politik de kan følge, så vil veteranudvalget og veteranregistret bare pludselig være et register uden indhold, selvfølgelig undtaget de medlemmer, der stiller op med biler over 35 år, og med urene til venstre.
Sådan er det jo i en forening som vores, man kan ikke tvinge folk til at arbejde mod deres overbevisning. (Jeg kender faktisk et par gode eksempler)
Venlig hilsen
Hartley
Index
25427: sv: Serie 1 og landsarrangement 05 (12-07-2005 23:39:00) (svar på 25413)
Palle Frederiksen #5780, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 83.73.66.128)
Da jeg var til syn med min 88"S2a 1966 2,25liter bensin registeret som åben lastbil spurte jeg synsmanden om hvorfor der på bilsyns hjemmeside under top 10 for hyppige fejl på min model kun var 2 registerede syn han sagde at det var fordi der kun var 2 biler der havde været til syn mens systemet havde kørt og det var min alle gange, fejl prosenten falder da også for hver gang den går igenmen uden bemærkninger. Da jeg sagde at det ikke kunne passe for jeg vidste at der var andre der kørte rundt sagde han at alle biler der var på top 10 var biler med samme type godkendelse og derfor var der ikke andre end min med den type godkendelse??? vores anden bil opel vectra er der 22000 af. så prøv at gå ind med jeres regno på top 10 og se antallet af syn det giver et lille indtryk af hvor mange der er af denne type med nummer plader.
hilsen palle en glad landmand som lige har brugt 900kr på at få synet sin landrover
Index
25456: sv: sv: Serie 1 og landsarrangement 05 (14-07-2005 01:35:41) (svar på 25427)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.41.184.67)
Hej Palle det kan skyldes at Landrovere i Synshallernes annaler optræder under næsten lige så mange modelbetegnelser som der findes biler. For et par år siden skulle jeg førstegangsregistrere en CF model 109" serie II,
Det kunne ikke lade sig gøre fordi Landrover 109" ikke fandtes i registret. Nu kendte jeg een der, tilfældigvis et stykke tid før mig, skulle have en !09" registreret, og da han var ude for samme problem, havde han foreslået synmanden at oprette en gruppe der hed "Landrover1". Jeg bad synsmanden om at kigge under "Landrover1" og vupti, der stod 109". CF modellen kom så i denne gruppe. Senere har jeg set at gruppen "Landrover1" er vokset betydeligt.
Min kones 88" serie IIA stod i mange år som "Landrover 88" Discovery", indtil det lykkedes mig sidste efterår, at overbevise en synsmand med flair for EDB om at det var vigtigt at få det rettet. Jeg tror at problemet var at man fra starten ikke havde oprettet seperate grupper for Land Rovere men kørte dem ind under Rover.

Venlig hilsen
Hartley
Index
26339: sv: Serie 1 og landsarrangement 05 (11-08-2005 21:00:33) (svar på 25413)
Verner Lundtoft Jensen #4586, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.62.112.58)
Gode LR kolleger

Jeg har netop købt en LR Serie 1, 1949, og vil gerne i kontakt med andre der har biler af den kaliber!

har i forvejen en 110" V8 1987.

Mvh

Verner

4586 øsj
buck@post10.tele.dk
Index
26340: sv: sv: Serie 1 og landsarrangement 05 (11-08-2005 21:11:38) (svar på 26339)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.91.159.97)
Tillykke med køretøjet Verner.

I klubbens regi findes der et Veteranbilregister, som du kan tage kontakt med. Se i 'Oasen' under klubadresser.

I det seneste nummer af klubbladet var der en omtale af en 1949 fra Bornholm...