tilbage

Land Rover Forum  

Index
27871: Karburator dæmpere V8 (07-10-2005 17:21:02)
Lars & Dorthe Agerbak #7164, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 83.94.164.84)
Godaften Forum. Min RRC '85 V8 aut, er lang tid om at gå ned i rpm hvis jeg giver gas i 'N'. Fyldte aut gearolie på
dæmperene og det hjalp meget kortvarigt. Den strander så at sige på omkring 1500 rpm. Dæmper olien forsvinder ret hurtigt, hvor bliver det af og kan man bruge køretøjet indtil jeg har ordnet det og hvad gør jeg for at udbedre dette. Håber der er nogen som kan give et råd eller to.


God week-end Mvlrh Lars og Dorthe
Index
27876: sv: Karburator dæmpere V8 (07-10-2005 20:09:26) (svar på 27871)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.95.107.25)
Jeg går ud fra at karburatorerne er justerede og synkroniserede og at chokermekanismen ikke hænger, samt at svømmerventilerne er tætte, således at benzinmængden i karburatorerne er korrekt, så kan jeg bare give et råd; dersom spjældene på karburatorerne er udstyret med "popventiler" dvs. en fjederophængt kegle i et boret hul i spjældet, så fjern denne og lod hullet til!
Index
27886: sv: sv: Karburator dæmpere V8 (08-10-2005 20:00:07) (svar på 27876)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.158.98)
Prøv med "symaskine" olie, eller "Castrol Everyman". Den maskot jeg havde engang fungerede rigtig godt med den som dæmper olie! Det står sågar i manualerne til de biler med Solex Downdraft at det olie skal bruges
Index
27933: sv: sv: Karburator dæmpere V8 (11-10-2005 09:36:06) (svar på 27876)
Tony Albers (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 15.203.169.126)
Hvilket kræver adskillelse af karburator/topstykke.

Snydeløsningen er at komme en lille klat araldit på fjederen der kan ses når man har fjernet membran og stempel.

/tony
Index
28438: sv: sv: sv: Karburator dæmpere V8 (26-10-2005 07:44:46) (svar på 27933)
Tony ALbers (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 15.203.169.125)
Sikke noget vrøvl, ikke topstykke -men manifold..

ak ak ak

/tony