tilbage

Land Rover Forum  

Index
28390: Landrover tur i nordamerika (25-10-2005 11:37:45)
Martin Overgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.215.241.211)

Jeg har brug for at få transporteret min 90" til USA Helst på vastkysten Da vi har planer om en tur på 7 uger i Montana og andre nordlige stater til sommer.....
Er der nogle der har erfaringer med transport over Atlanten. Til en rimelig pris,,,,,
Jeg ved godt at det er billiger at købe eller leje. Men vi vil helst køre i den gamle 90" fra 87.........

Håber der er nogle der ude der kan hjelpe,
MVH Martin Overgaard
Index
28392: sv: Landrover tur i nordamerika (25-10-2005 12:21:07) (svar på 28390)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.160.201)
I Bremerhaven findes et speditionsfirma ved navn Harms, som fragter biler til Nordamerika. Men I kan også læsse bilen i en 20 ft container og få den skibet til Canada, Halifax skulle være et godt udgangspunkt.
Bilen skal i al fald være desinficeret og højtryksrenset før afskibning og attest skal medbringes.
Index
28395: sv: Landrover tur i nordamerika (25-10-2005 12:34:34) (svar på 28390)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.160.201)
Det er nu godt med en god hukommelse: Jeg har endda adressen liggende i min uorden:
E.H.Harms GmbH und Co.
Car Shipping
27568 Bremerhaven

www.ehharms.de

pris for shipping til halifax : 685,- Euro pr vej !
Index
28401: sv: sv: Landrover tur i nordamerika (25-10-2005 13:33:10) (svar på 28395)
Martin Overgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.215.241.180)
Mange tak Paul.Det bliver nok det vi gør da det er billigt, mit problem er bare at der er ca4000 km fra Halifax til Montana
Hilsen Martin NR6480
Index
28405: sv: sv: sv: Landrover tur i nordamerika (25-10-2005 14:19:48) (svar på 28401)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
Så får I da også en tur ud af det, i forhold til bare at tøffe rundt i Montana.

Jakob -jeg kørte 47000Km i afrika- Edelvold
Index
28407: sv: Landrover tur i nordamerika (25-10-2005 15:30:16) (svar på 28390)
Thomas Carstensen #6880, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.152.209)
Hej Martin

Kan man bare sådan lige tage sin gamle bil med til USA? Er der ikke nogle miljøregler der skal overholdes?

Mig bekendt er der nogle meget kraftige restriktioner vedr. import til US.

Hilsen Thomas #6880
Index
28409: sv: sv: Landrover tur i nordamerika (25-10-2005 16:43:17) (svar på 28407)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.77)
Der ikke tale om import,men tale om en ferietur. Iht. FN trafikkonvention fra 1960 skal de tilsluttede lande godtage andres landes biler, når de er godkendt dér. Det er en meget lang smøre, men der kører også væsentlige ældre LR diesel rundt i US.
Bilen kan også fragtes til Tacoma på vestkysten - koster mere, men så kan I bare flyve til SeaTac Airport mellem Seattle og Tacoma. Måske ind i Hali og ud af Taco. Ialt vil jeres shipping ligge omkring 2.000 Euro iflg. Harms prisliste.
Det sku ikke så galt endda.
Index
28411: sv: sv: sv: Landrover tur i nordamerika (25-10-2005 17:03:21) (svar på 28409)
Thomas Carstensen #6880, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.92.177.66)
Hej Paul

Den konvention gælder den kun feriekørsel og lign.?

For at kunne importere en LR til US, skal den, enten være godkendt;(læs umuligt for for alle 90'ere ud over NA'ere) eller også skal bilen være mere end 25 år gammel, så smutter den nemlig uden om alle restriktioner.
Index
28414: sv: sv: sv: sv: Landrover tur i nordamerika (25-10-2005 17:36:39) (svar på 28411)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.77)
Thomas, bilen bliver IKKE importeret: den kører ind og ud igen, bliver ikke omregistreret eller lign. og ejeren sælger den formodentlig ikke til en US-borger ejheller tager han varigt ophold i USA. Det er en ferietur, hvorfor det er irelevant, hvad der skal til, for at importere en LR.
Trafikonventionen regulerer mange bilaterale forhold, heriblandt anerkendelse af køretøjer i grænseoverskridende trafik. Det er en meget fornuftig konvention, for ellers ville hele den grænseoverskridende biltrafik bryde sammen, hvis de nationale regler altid skal være opfyldt. USA har meget strenge forureningskrav, men de matches fuldt ud af de europæiske. Forleden måtte EU-landene give særtilladelse til mindre lastbiler og busser produceret i USA: de opfyldt ikke de gældende Euro-normer !
Index
28417: sv: sv: sv: sv: sv: Landrover tur i nordamerika (25-10-2005 18:37:34) (svar på 28414)
Martin Overgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.173.246)
Tak for de gode input,bilen bliver ikke solgt i USA den vil jeg ikke af med.....
Tacoma bliver det, det passer ferfekt,,,,,,

Martin
Index
28444: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Landrover tur i nordamerika (26-10-2005 08:31:22) (svar på 28417)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
Når du kun tager bilen ind i USA. Skal du så have et Carne? Jeg tænker på det tolddokument, der garanterer at du enten tager bilen med ud igen eller betaler registreringafgift af bilen.
Jeg havde sådan et da jeg kørte rundt i afrika, men der skulle jeg også ind i mange lande.

Jakob Edelvold
Index
28457: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Landrover tur i nordamerika (26-10-2005 16:17:24) (svar på 28444)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.252)
Carnet de passage er ikke påkrævet, men du skal have en snak med dit forsikringsselskab omkring ansvars og kaskoforsikring samt dækning under shipping. Få ALT skriftlig fra dem. Tidligere var det sådan, at man kunne tegne en slags 'turistforsikring' for den periode, man kørte med en udenlandsk indreg. bil i USA. Men vi har da flere gode Land-Rover Clubs i USA:
Pacific Coast Rover Club - www.pcrc.net fx.

Man kan mene om Bush og USA, hvad man vil - men mine erfaringer er, at den menige borger altid er meget glad for, at kunne hjælpe andre.

Og pas på ude i Billings: drengene derude kan slå noget så fandens hårdt til, når de har fået et par Millers for meget.

Når I har det hele med dokumenter etc. på plads, kunne måske lave et resumé, som klubben kan har liggende på hjemmesiden.