29313:
sv: Vinterhi (20-11-2005 19:21:17) (svar på
29310)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 85.165.136.145)
Din 90 er slet ikke så sart. Hvis du passer batteriet lidt med vedligeholdelses opladning, hvis der har været tale om korte tur, så trivedes den fint. Har den stået rigtig længe, (flere måneder) så tørne motoren. Fjerne da gløderørene først ellers bliver du meget træt i armen! Har den kørt i salt, så vil en afskylning gøre underværker, både for rammen & kassen. Var der ikke salt, så er en LR faktisk mindre udsat, end om sommeren, når varmen sætter mere fart i kemisk processer som er årsag til corrosion.
Man ser en masse gammel svend herop i Norge, gerne ex.mil, som har oplevet lidt af hvert, men rammen på en 30 årig er som regel pænere end en Defender med 2 år på bagen fra Danmark! I øvrigt hvis du virkelig vil forkæle din motor, & til dels, dig selv om vinteren, så montere et "olie-fyr", som opvarmer kølevandet før start. Kold start er nok den hårdeste påvirkning som vinteren byder på. Kan du omgå den, så har du opnået langt mere end Nylon, mursten, eller andre former for indpakning, nogensinde kan byde på.
Hilsen fra Norge, David, 2217.