tilbage

Land Rover Forum  

Index
30180: Udskiftning af turbo (20-12-2005 09:43:52)
Daniel (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.10.190.58)
Jeg ser på en land rover 90 fra '87 med defekt turbo. Jeg har så fundet en turbo fra en 110" fra omkring '90.

1) Kan jeg uden videre montere den nyere turbo i den bil jeg gerne vil købe?

2) Ejer siger at der er mislyde fra den eksisterende turbo, så han har ikke turdet køre i den=ingen prøvetur. Jeg har imidlertid skrupler ved at købe et køretøj som har stået stille i 12 måneder, uden at høre at motoren kan gå...
Hvis jeg starter motoren, er der så fare for at jeg ødelægger andet en turbo'en (i så fald kunne jeg jo bare give sælger den nye turbo).

Hilsen, Daniel
Index
30182: sv: Udskiftning af turbo (20-12-2005 10:40:35) (svar på 30180)
Rasmus Hintze #6799, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.81.106.209)
Hej Daniel..
Hvis jeg var dig, så ville jeg holde mig langt væk fra den bil! Man skal ALDRIG købe et køretøj som ikke må startes= ingen prøvetur! 12 mdr. er lang tid for en bil at stå stille og hvis den har været til salg i alle disse mdr., hvorfor er der så ingen der vil købe? Man kan undre sig over at sælger ikke har fået lavet den turbo for længst? Og er det nu kun turboen den er gal med og ikke selve motoren?
Ha`lidt tålmodighed og find dig en ordentlig vogn, så det at køre land rover ikke går hen og bliver en dårlig og meget dyr oplevelse...... æhh det skulle vel ikke være den MEGET grønne lr, som er til salg i den blå avis,-vel?

med venlige 88`er hilsner
Rasmus
Index
30189: sv: sv: Udskiftning af turbo (20-12-2005 13:11:47) (svar på 30182)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.239.114)
Hej Rasmus

Jeg tror den meget lysegrønne 110´er er med V8 benzin (uden turbo). Men det ville være interessant at høre fra den som ender med at købe den.

Index
30185: sv: Udskiftning af turbo (20-12-2005 11:11:49) (svar på 30180)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Daniel

Helt enig med Rasmus´indlæg.
men...hvis bilen ellers er i ok stand med hensyn til rust og almen kondition, kan du forsøge at få prisen så langt ned at der "er plads" til en anden motor hvis det skulle gå helt galt.

mlrh
Claus
Index
30186: sv: sv: Udskiftning af turbo (20-12-2005 12:00:25) (svar på 30185)
Mikkel Fibiger #5177, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.163.178.242)
Hej Daniel

En prøvetur i bilen vil også kunne fortælle lidt om hvordan transmissionen har det. Gearkasser mv. kan også blive en god post i regnskabet, hvis de er defekte. Efter et års stilstand vil bremserne sansynligvis også trænge til lidt opmærksomhed og kunne bidrage negativt på "renoveringskontoen".

God "biljagt"

Fibiger
Index
30192: sv: sv: sv: Udskiftning af turbo (20-12-2005 14:17:43) (svar på 30186)
Lars Billingsley #3879, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.162.79.169)
hvis det er den grønne der er i den blå avis , så har den været tilsalg længe. og ja hvorfor ikke bare få lavet turboen når den skal sælges ? det er lidt et spil i lotteriet men hvis prisen kommer ned så der er plads til en anden motor i bugettet så kan det vel blive en fin bil igen
Lars/Biltris
Index
30203: sv: Udskiftning af turbo (20-12-2005 20:00:00) (svar på 30180)
Jes Lundberg-Christensen #2076, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.88.86.223)
Hej Daniel
Hvis det var mig der skulle købe den, ville jeg skruge turboen ud til at lave mindst muligt, lige lave indsugningen til at gå uden turboen, og så starte maskinen op og køre en god tur.
Tjek evt turboen hvis muligt, om den har mistet nogle vinger, det har ventilerne + stempler ikke godt af hvis der kommer sådan nogle fragmenter ind, der er simpelt hen ikke plads.
Motoren kan også evt tjekkes på andre måder, kompression lækage osv.

Held og lykke med projektet.
God jul
mvh
Jes
Index
30210: sv: Udskiftning af turbo (20-12-2005 22:14:31) (svar på 30180)
brian jakobsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.176.158)
hejsa
hvis der er mislyde fra en turbo er den færdig!
men det er sq sjældent at man rent faktisk kan høre lyde (ud over fløjte-lyden)fra en turbo , men skru luft slangen som går paralelt med turboakslen af,se og føl dig frem. en turbo skal ikke være våd af olie , skal løbe let rundt , ikke formeget slør i akslen( der skal være ca 2mm hvis du vrikker op og ned i den)
Er dette som det skal være er det bare om at samle det adskilte igen og slå ild i dyret.
mvh brian J
Index
30255: sv: sv: Udskiftning af turbo (24-12-2005 23:22:22) (svar på 30210)
Daniel (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.10.190.58)
Hej alle sammen og mange tak for alle jeres svar...

Jo, det der faktisk den meget grønne LR på DBA.dk som jeg tænker på...

Hvad synes I at ville være en "fair" pris, sådan at der evt også var plads til en motor?

Når I siger "skrue turboen ned", mener I så at skrue helt ned for ladetrykket. Skulle man så kunne køre uden at ødelægge noget?
Index
30263: sv: sv: sv: Udskiftning af turbo (26-12-2005 09:15:36) (svar på 30255)
Peter Bromley #3436, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 80.196.7.102)
Hvis det er denne her, så er den godtnok godtnok grøn :o|
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=42561337

Bortset fra det er den da meget pæn.