tilbage

Land Rover Forum  

Index
30202: RR med Patrol 3,3 TD. (20-12-2005 19:36:20)
Helge Oscar Kallehauge #1821, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.88.225.146)
Er der nogen her på forum, som har erfaring med at lægge sådan en motor i??
På tænker at lægge sådan en motor i, (af mangel på bedre..)
Så håber på nogen med erfaring eller kender til RR med Patrol motor..

De bedste Julehilsner
1821 Helge
Index
30207: sv: RR med Patrol 3,3 TD. (20-12-2005 21:16:57) (svar på 30202)
Thomas Holm #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.176.98)
Var det ikke bedre at lægge eks. en Volvo motor i? De kan fås for meget rimelige penge, og konverteringssæt findes til en ordentlig pris. Jeg har også hørt om folk som lægger en Daihatsu motor i med rimelig godt succes. Bo på fyn har vist lagt en sådan i en gang.
Index
30209: sv: RR med Patrol 3,3 TD. (20-12-2005 22:03:16) (svar på 30202)
brian jakobsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.176.158)
ved ikke helt om det er det samme , men jeg har haft lagt en patrol 3.3 turbo i en lr 110"hcpu hvor der lå en 2,5 L diesel , men der er vidst noget med at højgearsakslen er noget længere på en gearkasse til en V8 motor
Ellers er det ikke det store problem hvis du er lidt fingernem
Index
30214: sv: RR med Patrol 3,3 TD. (21-12-2005 09:00:27) (svar på 30202)
Niels Lauritsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 86.52.168.233)
Hej Helge.

Jeg ved at det ikke er så næmt med Nissan motoren, da den for det første er lidt for lang til at være i hullet. Der skal tages lidt af den foreste tværvange, og køleren skal flyttes. Der ud over er den også forba..... tung, så et par nye fjedre er også et must. Du vinder en anelse på musklerne, og økonomien er ca den samme, og det er støjen vist også.

Jeg har lige købt en RR 91 fra tyskland. Den er der lagt en Daihatsu Rocky 2.8 td motor i. Den har visse fordele. Den passer i størelsen, den er lettere end VM'eren, og ikke mindst, den er billig! Du får næmt en for 5000,- HVIS du kan klare dig med 91 hk, da det er hvad de gamle motore yder. Jeg vil anbefale en nyere (ca. 97 og frem !?) da de er oppe på 101 hk (VM 2.4' har ca. 108). men de er også lidt dyere, men stadig til at skaffe. Milner i UK laver et konverterings kit til dem. (deres hjemmeside virker vist ikke for tiden).

Der ud over er der et utal af andre muligheder, alt efter hvad du vil ofre af penge og tid. Både Fiat Ducato og Ivecos 2.8 tdi er gode motore, der passer i størelse, vægt og heste. Du skal bare være opmærksom på at mange motore vil komme til at mangle smøring hvis du bruger dem ude i modernatur, da det ikke er sikkert at motoren kan nå olien hvis du holder på f.eks en stejl stining.

Held og lykke, og god arbejdslyst....og glædelig jul!

Hilsen Niels Lauritsen.
Index
30216: sv: sv: RR med Patrol 3,3 TD. (21-12-2005 10:04:37) (svar på 30214)
Helge (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.225.146)
Hej Alle Tak for svar.

Jeg har prøvet at køremedlidt af hvert, en 109 og en 88 Merceds motor, kan selv lave overgangs stykket osv.

Har så lagt en Nissan Laurel i min 110.
Nu står jeg med min elskede RR med Benzin motor V8.
Og vil da gerne køre meget mere i den, så derfor påtænker jeg at få en diesel lagt i.
Har en Nissan Motor på lager, men kan den være der osv.
Overgangs stykker og ligende er ingen problem. Har både drejebænk og kopiskære.