Ak og ve!!
Den mange årige drengedrøm blev indløst ved anskaffelse af en OneTen stw for ca.8 mdr. Siden, bilen er fra 85 og trængte/trænger til en kærlig hånd.
Første diagnose: moteren skal renoveres (Leverede en fantastisk underkompresion.)
Så blev der hjemkøbt en ny gearkasse. (Når motor skal ordnes kan jeg jo ligeså godt skifte gearkassen)
Så kom der et tilbud på at få bilen pulverlakeret, dette kunne jeg ikke afslå.
Så blev bilen skilt ad, noget der indtil nu har taget to lange aftener, idag var det så lige tid til at inspicere rammen,- AK og VE!!! At den bagerste del skulle skiftes havde jeg affundet mig med, men da skruetrækkeren gik gennem rammen ved støddemperne kom koldsveden kravlende, og weekenden kommer nok til at gå med tanker omkring udskiftning af ramme.
Med lidt input fra forum håber jeg at få tankerne ledet på det rigtige spor.
Enten vælger jeg at renovere rammen, dette vil kunne gøres for ca. 1000,- inkl. Nyt bagstykke.
Resultaten bliver en ramme der har været godt angrebet af rust, og en hvished om at den nok ikke holder 10 år endnu.
Eller jeg hjemkøber en ny galv. Ramme en ”lille” udgift på 15000,- vil kunne gøre det..suk!
Men så skal jeg heller ikke tænke på ramme førend min bil skal have selskab af en SIII 88” (drømme)
Tidscenariet er ca. Det samme, tvivlen går på om jeg skal vælge en 100%,men dyr løsning, eller gå efter en 50% men billig løsning.
Rammen har været offer for mange lag pava, og der gemmer sig rust stort set overalt under dette klistrende djævelskab.
Se udviklingen her:
http://www.home2us.dk/gallery/listpics.asp?dir=Carmen/Tom
Vink & blink fra Honda HRV.......;-(