tilbage

Land Rover Forum  

Index
32772: Tændrørskabler - originale eller hur?? (13-03-2006 17:18:50)
Alexander Thorstein & Birgith Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Efter megen søsning på nettet, fandt jeg endelig en lidelsesfælde... en RR 4.6 ejer i Schweitz med det problem at hans bil fra tid til anden lavede udsættere og fremkom med en "klikkende lyd" i "maskinrummet". - læs mere på

http://www.rangerovers.net/newrremedies.htm#misfiring -

og følgende:

http://www.rangerovers.net/repairdetails/coil4.html

iøvrigt en fremragende hjemmeside!!!!

jeg har selv oplevet lignende symptomer - samt manglende trækkraft - dog er motoren kun en enkelt gang gået helt i stå. Det er altid når bilen er varm - og efter minimum 30 minuters kørsel. Første gang var for 3 år siden på den tyske Autobahn nær Kassel... pludselig skete der intet når jeg trådte på speederen, men bilen kunne fint køre i tomgang og også "tage omdrejninger, men ikke "yde/trække" samtidigt. på det seneste har bilen gjort det oftere, og mit store problem er, at der ikke efterlades nogen fejlkode eller andre spor af defekten... Hverken et fransk LR værksted eller Glad i Kalundborg - eller LR DK for de sags skyld har kunnet finde nogen fornuftig forklaring på problemet... Føromtalte Schweitzer skrev, at problemet er kendt på alle 4.0/4.6 udgaver i perioden '99-02 med Bosch tændingssystem - hvilket vil være næsten alle biler...

En anden kurre på tråden kunne måske være mit eftermonterede KN indsatsluftfilter... flere Alfa 156 ejere har oplevet at dette filter skulle afgive oliedampe som kunne påvirke luftmassemåleren således at motoren kører ujævnt og mister trækkraft - den får stadig samme mængde luft og måske endda mere end med almindeligt papirfilter...

Jeg er efterhånden i syv sind og overvejer kraftigt at skifte bilen ud hvis ikke problemet løses hurtigt...

hvad siger I andre til lignende symptomer... er det øregas eller kan tændrørskabler og KN filter være synderen... og hvilke kabler skal man vælge... købte engang røde Bougicord til en Alfa, og det virkede helt perfekt... hvad er Jeres anbefaling/råd til en ellers glad 2000 RR ejer... hjælp søges snarest og vil blive modtaget med stor glæde.

Med stor LR hilsen
Thorstein 7334