tilbage

Land Rover Forum  

Index
34178: RR P38 MY 2000 olieskift på automatgearkasse (23-04-2006 01:46:13)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Er der nogen derude, der ved hvorledes olieskift på automatgearkasse foretages på en RR 4.6 V8 årgang 2000.

Min ellers fine originale LR Værkstedsbog håndbog (LRL0010ENG) afslører nemlig INGEN detaljer om denne operation... oliepåfyldning kan nemlig ikke foregå via oliepind idet denne ikke forefindes på RR P38 efter MY '98...

Har overvejet at købe bundkaret fra de ældre RR P38 idet man så ville få omtalte oliepind og derved gøre påfyldning nemmere.. og kontrol af oliestand mulig!!

er det ikke DIY som så meget andet, eller kun et job for LR folk?? (det kan ikke passe??)


LR-hilsen
Thorstein... stadig ikke gået i seng... det s..... internet
Index
34183: sv: RR P38 MY 2000 olieskift på automatgearkasse (23-04-2006 08:28:42) (svar på 34178)
Tove Bahn - Sanger #4749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.162.121.49)
Hej Alexander,

hvis du nu havde købt din manual i klubbutikken, ville du ikke have haft søvnløse nætter.

I bundkaret på din auto gearkasse er der tømningspropen i bnden som på den gamle 3,9'er - men hvor der var en målepind på 3,9'eren er der nu en påfyldnings og niveauprop. Denne finder du når du kravler ind under bilen fra højreside (den uden rat) - finder du, at der på den lodrette forside af bundkaret er den en lille prop, som du skruer af. Dette er niveau og påfyldningsproppen og det fungerer nu præcis som på transfergearkassen og differancialer - du fylder på indtil det kommer ud af hullet, hvorefter du sætter proppen i og skruer denne til igen.

Din største glæde er dog, at du jo kun befinder dig få km fra den bedre manual.

hils'ner

Svend
Index
34184: sv: sv: RR P38 MY 2000 olieskift på automatgearkasse (23-04-2006 08:58:27) (svar på 34183)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Din lune humor bringer stort smil på læben klokken tidlig om morgenen.

Min plan er nok fortsat at udskifte det nye og smarte bundkar med det forældede hvori der var en målepind... tillid er vel ok.. men muligheden for kontrol er bedre

Med hensyn til manual... hmm... vi taler vist nok om den samme... vi kiggede på den sidst jeg var forbi Jer for et par måneder siden... tak for hjælpen indtil videre.... men måske jeg lægger vejen forbi på denne hellige søndag... hvor præsterne nu heller ikke vil arbejde.... "de børn de børn" - "ungdommen er ikke hvad den har været??!!"


V8-hilsener...
Thorstein