35440:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: Batteri størrelse til RR 4.6 (31-05-2006 21:17:19) (svar på
35379)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 217.157.187.247)
Da jeg skrev "mål på batteriet" mente jeg ikke kun spænding... en "rigtig" akku-tester kan fortælle om "cellerne" i akkumulatoren er intakt og virker efter hensigten... en akkumulator kan godt have det "rigtige" antal volt... men ikke nogen Ampere.... og så sker der ikke meget når man drejer nøglen...
Du må en tur forbi et rigtigt elektro-værksted og vifte med et par basser... så klarer de sikkert testen med et smil... har du noget "forbrug" på bilen, når den står stille - oplader til telefon, GPS, kaffemaskine eller hvad ved jeg??!!
ved du hvor din generator lader med af spænding og Ampere
En P38 fra 1994 - 1999 har en Magnetti Marelli A133 med helholdsvis 100A,(V8) 105A,(V8) eller 120A(Diesel)
En P38 efter 1999 har Bosch NC90/150 med 150A (alle motortyper)
(jvf. Rover Technical Communication (Part.No. VDR100370)
En generator lader almindeligvis med 13,5 - 14,2-4 Volt så derfor bør spændingen ikke falde så hurtigt...
Akkumulator varierer åbenbart.... V8 har almindeligvis 072, 72amp/hr. Diesel har 664, 107amp/hr.... forvirret??!! jeg tror det nok... min egen V8 er født med en 110 ampere akku...
Håber du - eller andre kan bruge disse info
El-hilsen
Thorstein