tilbage

Land Rover Forum  

Index
35401: Dif identitet (30-05-2006 19:18:48)
Henrik Jørgensen #7342, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 213.150.49.238)
Er der en som ved hvad type, fabrikat og hvordan det virker. det har siddet på en 90" V8
mvh Henrik
Index
35402: sv: Dif identitet (30-05-2006 19:47:58) (svar på 35401)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.149.242)
Ligner et ældre Detroit Locker. Det er 100% låst indtil du drejer, hvor det så lader det ene hjul dreje hurtigere end det andet. Det er en dødsfælde på isglat vej hvis man ikke er virkeligt hård til at køre bilen.

/tony
Index
35420: sv: Dif identitet (31-05-2006 09:17:10) (svar på 35401)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.132.124)
Hej Henrik
Det er et originalt LR diff som kun er monteret (så vidt jeg ved)i 90 V8. Det er en forstærket model med 4 planethjul og som er lukket inde i et hus så det ikke kan vride sig. Der er ikke nogen form for spær indbygget i den type diff.

Til Tony så må jeg spørge om du har prøvet at køre med Detroit locker...... for din reaktion ligger meget langt fra det jeg oplever, og jeg kører da med detroit locker i bagtøj og Truetrack i fortøjet, og jeg har ikke oplevet nogen forskel i forhold til før montering af spærene andet end at jeg selvfølgelig kan trække på alle hjul når jeg har brug for det.
Det var i øvrigt til min egen store overraskelse at der ikke var nogen forskel på at køre med eller uden detroit lockers i sne, da jeg også havde forventet at spærene bare vil skubbe mig fremad.
Men sådan er det altså ikke.

Hilsen
Struntze
Index
35424: sv: sv: Dif identitet (31-05-2006 11:28:56) (svar på 35420)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 194.182.135.155)
Hej Peter,

Jo, jeg har prøvet Detroit lockerne, men det var nogle gamle nogle (velnok 10 år siden, Denver, i en Chevrolet et-eller-andet). De nye er væsentligt bedre.

Men det lignede ikke et nyere, derfor min fejlagtige konklusion og tilbagemelding.

jeg undskylder.

/tony