tilbage

Land Rover Forum  

Index
37810: Dinitrol Behandling (12-09-2006 10:13:37)
Kenneth Andreasen #7509, reg. (medlem) (ip-adr: 217.157.61.157)
Hej Forum

Inden det bliver vinter vil jeg gerne have undervognsbehandlet min 90”. Jeg har tænkt mig at det skal være en dinitrol behandling, og ville derfor høre hvilke firmaer der kan anbefales til at udføre denne. Jeg bor lidt nord for København, og det skal derfor være et firma der befinder sig rimelig tæt herpå.

Jeg har fået tilbud fra Dinitrol Center Gentofte/Gentofte undervognscenter, er der nogen der har erfaring med dette firma?

Med venlig hilsen
Kenneth
Index
37817: sv: Dinitrol Behandling (12-09-2006 17:25:36) (svar på 37810)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Kenneth,

Jeg kender ikke omtalte firma meeeen...

Jeg kan udmærket forstå, at du vil rustbeskytte din 90". Men der er samtidig et par spørgsmål, du bør stille dig selv inden en sådan opgave udføres.

Pris/tid/kvalitet.

Pris: En rustbeskyttelse kan købes alt for dyrt - men også alt for billigt..

Tid: Hvis du kan aflevere bilen om morgenen og hente den om aftenen... så glem firmaet... kvalitet tager tid - forvent 2 dages 90"fri eksistens...

Kvalitet: Det er meget svært at vurdere kvalitet lige umiddelbart... Jeg har desvære personlig erfaring med et par af de uheldige af slagsen, hvorfor jeg også sprang til tasterne nu...

Nogle renser undervognen med vand (Dinitrol, Mercasol, Suvo, Tektrol m.m.) Andre med trykluft.. det er en religionssag hvad enten de vælger det ene eller andet.Argumenter er mange for begge dele, men som udgangspunkt kan man i hvert fald konkludere at en sommertør bil, der pludselig skal skylles nedenunder med en masse vand ikke kan gennemtøres på under 12 timer med ca. 40 grader varm luft... og hvilke firmaer gør det??!!

Jeg foretrækker personligt trykluft, hvorfor få fyldt hulrum med vand?? Pava anvender eksempelvis trykluft, men produktet "afvaskes" for let - af vand på vejbanen og i terræn.

jeg bruger i firma i Vordingborg - Palle's An10rust - han er regulær... har meeeget stor samvittighed med sit arbejde og har sprøjtet vores 2 biler for nyligt med Suvo - det lugter mindre end Dinitrol - listeprisen var ca. 3900,- for en Range Rover så vidt jeg husker, men absolut intet at udsætte på arbejdet... tværtimod viste han mig nogle faglige småfejl på den tidligere rustbeskyttelse - Det er selvfølgelig i den modsatte ende af øen... og jeg er bosat på Midtsjælland - og var ligeglad med hvor, det skulle gøres, bare resultatet var i orden...
Index
37818: sv: sv: Dinitrol Behandling (12-09-2006 17:36:42) (svar på 37817)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.102.32)
Hej Kenneth, Alexander anbefaler Suvo, det gør jeg også og kan anbefale Suvo i Helsinge hvor ejeren er formand for underevognbehandlerforeningen.
FDM bruger ham og hans inspektionskamera,(han kan kigge ind, med et langt tyndt kamera, gennem de små sprøjtehuller f.eks i panelerne) til at afsløre manglende kvalitet hos sprøjtefirmaerne, og manglende undervognsbehandling på nye biler.
Også et seriøst firma.
mvh
Kenneth Poulsen
Index
37823: sv: sv: sv: Dinitrol Behandling (12-09-2006 18:46:16) (svar på 37818)
Kenneth Andreasen #7509, reg. (medlem) (ip-adr: 85.81.77.159)
Hej Kenneth

Jeg kan ikke finde nogen Suvo-forhandler i Helsinge. Men hvis det er www.helsingebilpleje.dk du mener benytter de Mercasol. Hvis man kikker på deres "Sådan gør vi" side kan man se at de ganske rigtigt benytter to dage til deres behandling, men de både renser, tørre og sprøjter på første dag. Så efter jeres anbefalinger er det ikke her jeg skal køre hen.

www.suvo.dk har jeg fundet et sted i Hillerød, dem tror jeg at jeg prøver at ringe til...

Tak for hjælpen.

- Kenneth
Index
37826: sv: sv: sv: sv: Dinitrol Behandling (12-09-2006 20:23:53) (svar på 37823)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.102.32)
Beklager Kenneth brikken væltede til den forkerte side.
Det er Helsinge Bilpleje jeg mener, og anbefaler dem stadig.
MVH
Kenneth Poulsen
Index
37846: sv: sv: sv: sv: sv: Dinitrol Behandling (13-09-2006 16:48:00) (svar på 37826)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Jeg har gennem medlemsskab i en anden bilklub været på besøg, hvor et par biler blev hevet på en lift... biler var sprøjtet hos Helsinge Bilpleje - hvor arrangementet også foregik - der var adskellige fejl på dem... og priserne er ikke discount, men arbejdet var derimod særdeles kritisabelt.

Ydermere har en god ven 4 biler der alle er behandlet deroppe - og gang på gang finder han fejl - sidste gang var der boret hul i en benzintank - hurra!! han måtte vente 4 måneder på en ny tank....

men træerne gror desværre ikke ind i himlen - endnu??!!