tilbage

Land Rover Forum  

Index
37988: RR årg. 1997-1998 (18-09-2006 14:48:19)
Jeppesen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.58.162)
Jeg går med tanken om at købe en RR 4,6 V8 årg. 1997 til 1998.
Jeg har læst en del i forummet men syntes ikke jeg har kunnet finde så meget info om netop denne model.
Er der nogle der har nogle erfaringer med driftssikkerhed omkring denne model og hvad man skal se efter/gå efter?
Jeg har ud fra forummet fået den opfattelse, at der generelt altid er lidt problemer med en LR, jeg er dog i tvivl om dette også gælder RR af ovennævnte årgang og motortype?
Jeg er ikke mekaniker (har dog et par kammerater som er, dog uden erfaring med RR), så det jeg er mest urolig for er motor samt gearkasse problemer da jeg ikke tror de vil kunne være mig behjælpelige med sådanne problemer.


Index
38046: sv: RR årg. 1997-1998 (19-09-2006 19:00:47) (svar på 37988)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Jeg er selv den lykkelige (og benzinkøbende) ejer af at lignende køretøj.
Man kan ikke umiddelbart sige, at lige netop den årgang skulle være mere udsat end andre - omvendt er nyere årgange mindre udsat en omtalte - dels pga, udvikling men da også simpel alder og givetvis km-forbrug.

Find en bil der har fået rustbeskyttelse så tidligt som muligt - rust er ikke noget problem (bilen er delvist lavet af aluminium) men eventuelle problemer er bedst forbygget frem for helbredt...
Motoren er stærk som bare fanden - den må blot ikke blive varm - og hvornår bliver en motor det - jo hvis vandpumpen står at - det hænder (Spørg eksempelvis Morten Olsen.. du ved ham med fodbold) men almindeligvis er problemer ikke hyppigt forekommende...

lidt fejlmeldinger over defekte pærer (og meldingen er god (og sand) nok... ny pære i og så videre i livet..
tjek at luftaffjedringen virker uhindret og uden mislyde - der er nogle luft- og tørrefiltre, der skal skiftes med faste intervaller - piece of cake arbejde...
automatgear skal skifte uden ryk og lyde - siger klonk ved bakgear med mellemrum - helt normalt.

den er billig i dele... det er drivmidlet der kan tømme pungen, men det ved man når vælger en sådan bil.

vælg en dansk bil - der kan du få noget historie og papirer på bilens liv... glem importbiler... for dårlige... for lidt viden og for meget km-fusk..