tilbage

Land Rover Forum  

Index
39095: Medlemsundersøgelse II (30-10-2006 20:01:18)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.124.239)

Kære Freelander-kørere

Vi prøver igen (og vær sød kun at svare her, hvis du kører Freelander cfr. Medlemsundersøgelse (I)).

Jeg kunne vældig godt tænke mig, at få et indtryk af, hvor mange medlemmer i klubben, der kører i Land Rovers nye modeller - i første omgang i Freelandere, og jeg lægger selv ud med oplysninger:

Freelander nr. 1 købt i 2000 - nr. 2 i 2004
Medlem i DLRK fra 2000 (ca.)
Region: Nordsjælland
Ønsker at køre i terræn (andet end ex. greenlaning): Ja

Hvis du som Freelander-kører vil give samme oplysninger her på forum, skal du have mange tak.

Mange venlige hilsener
Tina
Index
39099: sv: Medlemsundersøgelse II (30-10-2006 22:12:26) (svar på 39095)
Thomas Holm #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.176.98)
Hej Tina
I region Midtjylland ser vi en del Freelandere, som også leger lidt med i terrænet. Hvorvidt du får alle gæve jyder til at stå frem, skal jeg ikke kunne sige, men jo flere vi ser, jo mere vil der ske for dem. Desværre vil vores regions kører ikke køre eksempelvis trial i deres Freelandere, hvilket er ærgeligt (selvfølgelig mest for dem).
Men til gengæld ser vi så en sjælden gang imellem både helt nye Defendere og Discoveryer i terrænnet, og de Discovery´er som er 8-10 år gamle, begynder at blive ganske almindelige (nøjagtigt som Range Roveren begyndte at blive det i begyndelsen af ´90´erne). Så man kunne jo vove det ene øje og gætte på, at vi vil se flere Freelandere i terrænnet inden for de næste 3-4 år? Det kunne da være hyggeligt.
Index
39113: sv: Medlemsundersøgelse II (31-10-2006 11:03:14) (svar på 39095)
Bent Hansen #7311, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.149.78.240)
Godt init'iv!

Freelander købt i 2005
Medlem i DLRK fra 2005
Region: Østsjælland
Ønsker at køre i terræn (andet end ex. greenlaning): Ja

Har fået grønt bevis og deltaget i/set på arrangementer i Østsjælland/Nordvestsjælland og midtjylland med STOR fornøjelse, og har lyst til prøve trials tilpasset Freelanderens evner og frihøjde.

LR-hilsen, Bent Hansen 7311
Index
39124: sv: sv: Medlemsundersøgelse II (31-10-2006 21:52:18) (svar på 39113)
Michael Pærremand Gregersen #7283, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.72.6.4)

Ja det kunne da være sjot hvis der var lidt mere freelander kørsel i DLRK, ..jeg tror personligt der er mange freelander ejere der er interesseret hvis der kommer gang i aktiviteterne.... men man ikke brokke sig hvis man ikke selv gør noget for det..

Freelander købt brugt i 2005
Medlem i DLRK fra 2005
Region: ØSTJYLLAND
kører i terræn: Ja

Har deltaget i LR DK's kursus v/Ib Hammer, Tirsbæk slot ved vejle, et rigtig godt arrangement som varmt kan anbefales.
Index
39127: sv: Medlemsundersøgelse II (01-11-2006 09:29:33) (svar på 39095)
Christian Carl Holten + #2660, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.50.191)
Hej Tina.

Måske du skulle lave en undersøgelse via forsiden, så tror jeg du ville "fange" flere freelanderkører den vej, da det er begrænset, hvem der kigger her i forum.
Prøv at søg hjælp hos webmaster Jesper Ellegård.

Mvh Ulla Holten
Index
39130: sv: sv: Medlemsundersøgelse II (01-11-2006 11:38:49) (svar på 39127)
Mikkel Pærremand Gregersen #5583 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.225.180.119)
Ja, måske en mere sigende rubrik end "medlemsundersøgelse" havde givet mere respons.

Men jeg har såmænd også en Freelander.
2001 Td4, 5-dørs.
Købt i 2006.
Medlem i DLRK siden jeg købte min Range Rover tilbage i 2001 - hvor jeg også tog grønt bevis.

Jeg deltager i ALT det som jeg kan NÅ i DLRK regi. Og jeg kører gerne Trial, mudder og alt hvad jeg føler mig og min bil kan klare uden store buler og for grove ridser. Har også været på Land Rover DK's Experience Kursus.

Når jeg ikke "oftere" er til DLRK arrangementer har det flere årsager. For det første er jeg studerende, og de weekender jeg kan finde noget arbejde i, der kan jeg ikke sige nej tak. (en Land Rover er dyr for en studerende!!!)
Den anden er, at mange at tingene har sammenfald med jagtsæsonerne. Bukkejagten i forsommeren, og generelt i weekenderne fra september til slut-januar. Skal jeg ikke arbejde, skal jeg tit på jagt. Skal jeg ingen af delene, så vil kæresten også gerne se mig nogle gange...

Men samtlige arrangementer jeg har deltaget i, både med RRC'en og nu Freelanderen, har været fine. (Men helt ærligt, så er en knastør grusgrav med store sten, eller en skovbund uden spor, men med træstubbe, ikke Freelander venlig - men der har nu altid været muligheder for at køre i, eller omkring, så man har kunnet være med) Og der har ikke været noget negativt om bilen - tvætom, så har der været mange positive tilbagemeldinger fra "Freelander-skeptikere".
Jeg skal måske lige nævne, at jeg faktisk kun har deltaget i to eller tre arrangementer med Freelanderen, men det er også på under et år, så det er nok den frekvens jeg, realistisk, vil bibeholde mht. "mødedeltagelse" i DLRK.

Og udover det, så har jeg rigeligt med muligheder for at teste vognen på nogle af mine jagtterræner. (Hvilket min bror og hans træktov kan være vidne om)
Index
39134: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse II (01-11-2006 14:20:21) (svar på 39130)
Søren Høyer #7614, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.198.112.161)
Har kørt Freelander siden feb. 2006 hvor jeg købte min 2000 model 1,8i benziner.

Er, og bliver mere og mere glad for den, og deltager gerne i alle slags arrangementer, dvs. både trial, greenlaning og andet terræn.

Har selv efterlyst flere Freelandedeltagere i DLRK arrangementerne her på sitet, og håber at din "medlemsundersøgelse" kan få endnu flere Freelandere ud af garagen, over legusterhækken, væk fra Cafe Victor - og ud der hvor den hører til - i terrænet med lidt mudder på taget.

Fordi man ikke kører rundt i en gammel skrotbunke fra 84, en Scorpion- forhøjet, indburet spilmonteret og mere eller mindre aluminiumstæret skøn og pragtfuld defender fuld af aristokratisk britisk sjæl, behøver ikke at betyde at man ikke kan have glæde af at køre i tærræn. Man kører og deltager blot på nogle andre præmisser, men fornøjelsen er lige så stor, og man bliver taget godt imod i DLRK.

Blink og vink - vi ses derude - i terrænet.

Held og lykke med projektet

Hilsen
Høyer tel. 2031 1213
Index
39136: sv: Medlemsundersøgelse II (01-11-2006 16:52:45) (svar på 39095)
Torben Thomsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 86.52.23.74)
Godt initiativ!
Købte min første Land Rover i 1988 (109 D)
Kører Freelander fra 1999 (2,0D)´købt August 2004
Har ikke fået taget mig sammen til at tage det Grønne endnu, men det forhindrer mig ikke i at køre uden for de markerede striber :)
Kan blot ikke deltage i DLRK-arrangementer
Iøvrigt en dejlig dag på Djursland, hvor bilen da liiige fik smagt på sneen:)
mvh.
Index
39209: sv: sv: Medlemsundersøgelse II (03-11-2006 13:37:31) (svar på 39136)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.124.219)
Hej,
Mange tak for bidragene - se under: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker.
God weekend!
Mange venlige hilsener
Tina