tilbage

Land Rover Forum  

Index
39649: Projekt "Stop Osen" (14-11-2006 17:59:39)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.88.75.19)
Hej forum.

Min 2.5 TD oser som et mindre kulfyret østeuropæisk kraftværk. En del af problemet har jeg lokaliseret til luftfiltret, der er snasket ind i olie fra motorudluftningen.

Ja, motoren er slidt, men ak! Hvad gør man med den forbaskede slange fra ventildækslet? Har hørt om idéer som at føre den ned i en dunk (for at opfange olien), eller bore hul i rammen, og sende den varme olie den vej (gratis undervognsbehandling).

Er der nogen der har erfaringer i den retning, og har prøvet nogen af delene?

Venlig LR-hilsen

Jens Jagd
Index
39651: sv: Projekt "Stop Osen" (14-11-2006 18:05:59) (svar på 39649)
Lars Billingsley #3879, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.95.143.169)
sæt en tom cola flaske på slangen når du har hevet den af luftfiltret og fast gør den i motor rummet tøm den med jævne mellemrum , det er billigere end at skifte luftfilter når det er sovset til

Lars/Biltris
Index
39677: sv: sv: Projekt "Stop Osen" (14-11-2006 21:50:49) (svar på 39651)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
hmmm - endnu en god grund til, at køre V8..






nå men spøg til side - P.... irriterende problem - held og lykke med en løsning!... En 4-cylindret Alfa Romeo har i øvrigt samme problem!
gid flere havde vilje til at bekæmpe dieselbilernes osen!!!

Thorstein #7334
V8 - fordi hustanden er ikke-rygere
Index
39681: sv: Projekt "Stop Osen" (14-11-2006 23:11:22) (svar på 39649)
Torben helsinghof (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.48.27.100)
Træt af at din indsugning er smurt ind i olie?

monter en Catch can ca. 500,-

http://www.scanturbo.dk/tanks.html

montering på alle biler mellem krumtaps-udluftningen og indsugningen

Hvorfor er dette en vigtig komponent!?
- Separerer olien fra krumtaps-udluftningen.
- Olie i indsugningen sænker oktantallet, tilsmudser gasspjældet osv.
- Reducer tændingsbanken pga. den mindre olie i indsugsluften.
- Renere forbrænding og bedre tænding giver mere effekt.

vi bruger dem også på vor 3.0 turbo ( benzin ) man kan tømme eller lave retur til bundkar.vi har fundet ud ligge 4 stk. rustfri grydesvampe i den fra Brugsen, så olie- og vanddampe kan kondensere

Hilsen

T.Helsinghof
Index
39704: sv: sv: Projekt "Stop Osen" (15-11-2006 18:38:35) (svar på 39681)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.179.122)
tjhaaa olie udskiller er da sikkert fine til mange ting!!
men priserne svarer lidt til at Jens løser problemets kerne istedet, med lidt held får han 4 nye stempler med ringe samt en ny top til den den billigste olie udskiller koster!!!!

Jens!,- din motor lider af under kompression, dette kan skyldes flere ting, forkert tændingstidspunkt, dårlige/forkerte luftforhold, slidte stembelringe, eller det der er værre!!

jeg ville hive toppen af, er den ok, hive bundkaret af løsne plejlstenger og skifte dine stempler og ringe, efterse dine cylinder vægge, "disse kan mand sagtens selv hone"

jeg skiftede selv topstykke+ stempler og ringe for under 4000,- inkl. de pakninger der skal til.... og når du så er i gang så køb lige nye krumtap lejer..

/Tom
Index
39705: sv: sv: sv: Projekt "Stop Osen" (15-11-2006 19:15:50) (svar på 39704)
Rasmus Hintze #6799, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.81.106.209)
Hej Tom
Øhhh tror du ikke at du har kigget på priserne på en ny turbo? For jeg kan altså kun se at de ligger på en 500,- plus moms! Det kan man da ikke renovere meget motor for!!!
Men ellers synes jeg at du har ret, den motor lyder til at være klar til et omfattende eftersyn/renovering!

Med venlig hilsen
Rasmus
Index
39706: sv: sv: sv: sv: Projekt "Stop Osen" (15-11-2006 19:31:54) (svar på 39705)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.179.122)
nhååårrr når mand skal være "meget" nøjeregnende har du nok ret i at jeg kiggede det forkerte sted i prislisten (og her skulle der være en af de forbudte ansigter)

/Tom
Index
39707: sv: sv: sv: sv: sv: Projekt "Stop Osen" (15-11-2006 22:50:09) (svar på 39706)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.93.225.189)
Ja, men kunne jo efterhånden godt have troet at der stod "Stop O(a)sen, men det gjorde der ikke (smiley).

Ja, vel er motoren slidt. Smed idag udluftningen i en gammel oliedunk i motorrummet. Dette resulterede øjeblikkeligt i en total solformørkelse i kabinen og ladrum. Førte derefter udluftningen gennem højre chassishorn (under passagererens gulv) og hey presto, ingen røg i kabinen. Ja, dette er en absolut nødløsning som jeg skal have fundet en permanent løsning på (brugt 200 TDI???) Men når man er på dagpenge efter endt uddannelse er der ikke så meget at renovere eller bygge om for (stoooooor smiley).

Tak for de gode bud på problemknusninger. Det bliver nok en ny motor inden næste syn.

Med venlige vink og blink

Jens Jagd