tilbage

Land Rover Forum  

Index
44145: registreringsafgift RR P38 4,6 HSE (14-03-2007 18:47:55)
Tove Bahn - Sanger + #4749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 82.143.192.67)
Range Rover 4,6 HSE
først indregistreret 27 nov 97 km 110.000
i dag betalt 38.850 kr endelig afregning.

l-r hilsen

Svend
Index
44150: sv: registreringsafgift RR P38 4,6 HSE (14-03-2007 19:12:35) (svar på 44145)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Hej Svend

Til den pris må det være gule plader eller hva'?

mvh,
Henning
Index
44156: sv: sv: registreringsafgift RR P38 4,6 HSE (14-03-2007 21:13:47) (svar på 44150)
Tove Bahn - Sanger + #4749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 82.143.192.67)
jo det er desværre med udtaget bagsæde, der spørges jævntlig om hvad det koster at tage en brugt RR ind fra udlandet (EU).

På hvide plader skulle der erlægges kr. 195.000 i registreringsafgift med mulighed for en endelig vurdering på kr. 185.000 - 195.000.

Det som er pussigt ved vurderinger er, at det kan svare sig at tage en bil hjem fra udlandet og sætte den på gule plader medens det er en højere pris at betale ved import for den samme bil til hvide plader(pris for bil i udlandet plus registreringsafgift her hjemme på hvide plader) end det er at købe en tilsvarende bil på hvide plader i DK. Dog er der en mnærkbar forskel i kvalitet og udvalg ved at handle i feks. Tyskland. bilerne (også Range Rover) er simpelhen bedre vedligeholdt og serviceret end de tilsvarende biler som handles i DK.

mvh

Svend
Index
44191: sv: sv: sv: registreringsafgift RR P38 4,6 HSE (15-03-2007 17:00:48) (svar på 44156)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Svend,

Sø mødes vi endelig på forum - hvorfor har du ikke ringet til mig idag (nå jo - jeg ringede jo til dig forresten!!)

Vedr. kvalitetsforskelle på danske og importerede biler:

Udbudet af biler i Tyskland er jo givet større idet landet af geografiske årsager rummer flere mennesker, hvoraf der også er flere der har økonomisk råderum til at købe biler i denne prisklasse -selv når vi ser bort fra afgiftsforskelle. Udbudet af dyrere biler i Danmark er forholdsmæssigt begrænset (og modellerne almindeligvis dårligere udstyret pga. afgiftsregler).

Hvorvidt vedligeholdelsen er bedre er vist mere et spørgsmål om den enkelte bil... Der importeres mange biler fra Tyskland hvert år (desværre! - forklaring følger!) De fleste af bilforhandlere - autoriserede såvel som uautoriserede, og langt de fleste af dem må lede længe efter biler, der er "i orden" således at "besværet" kan svare sig når først afgift, evt. reperationer, transportomkostninger m.m. er iregnet.

Tyske bilkøbere bruger eksempelvis aldrig (næsten) suplerende rustbeskyttelse, selvom kun den sydligste del ikke bruger salt om vinteren - rustbeskyttelse bruges derimod en hel del her i landet - og ofte på dyrere biler fordi ejeren ikke ønsker problemer med bilen på sigt.

Biler er ligesom græs - de bliver ikke "grønnere" fordi de er på den anden side "af vejen".

Tyske bilforhandlere har o øvrigt et MEGET blakket ry rundt om i Europa - skruen på kilometertæller er mere reglen end undtagelsen og det er nemt at hoppe i gyngen idet "skruemesteren" gør meget for at sløre sine spor - nye pedalgummi, andet rat, nye måtter, sæder renses/udskiftes, nye lygter og fælge og mange andre numre... dette foregår også i DK men slet ikke i samme omfang - det er primært tyske (stjernebiler) der har været berørt af denne type bedrageriske forehavender.

(*desværre) - jo flere biler der importeres - jo mere taber de danske biler i værdi - til skade for hjemmemarkedet og de "danske bilkøbere" - en skrue uden ende hvor alle til sidst bliver tabere. Økonomisk set forstår jeg godt folks incitament, men er en af de få, der håber at "parallelimport" af nye og brugte biler stoppes og at de "hjemlige" forhandler tager skeen i den anden hånd og bliver mere åbne og ærlige om deres avancer og garantiregler m.m. (sikkert bund naivt, men det er nu engang min holdning!).

Det er Svend på billedet - taget i Tyskland på en rasteplads på vej hjem med den hans nyindkøbte Range Rover P38A 4.6 V8 HSE

Og I øvrigt tillykke med bilen (som jeg jo selv var med til at hente - ja du sparede penge - men jag har haft min i længere tid - høhø

Mvh Thorstein...
Index
44241: sv: registreringsafgift RR P38 4,6 HSE (17-03-2007 00:21:50) (svar på 44145)
Christian Eilersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.205.131)
Hej Svend,

Tillykke med bilen.
Må man spørge om hvad du gav for den i tyskland?

mvh
Christian
Index
44242: sv: sv: registreringsafgift RR P38 4,6 HSE (17-03-2007 07:52:58) (svar på 44241)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.107.183.146)
Hej..


Jeg forstår ikke helt hvorfor det skulle være skidt at importere biler som er billigere. Jo flere der kommer og presser prisen i DK, jo færrere vil have incitatment til at købe fra udlandet.
Og så længe man kan få en nyere bil ved at importere gavner det jo alderen på vores eksisterende bilpark.. Og her er selvfølgelig det er noget hø hvis man importerer skrammelkasser.

Og har man interesse i en speciel model, så kan man jo næsten havne i at ikke have noget valg.
Jeg ville da også gerne købe bil oftere i DK men sålænge at der er så meget at spare giver det jo ikke mening, så hellere tage afsted til Das Vaterland.

Hilsen


Stephan
Index
44252: sv: sv: registreringsafgift RR P38 4,6 HSE (17-03-2007 13:28:32) (svar på 44241)
Tove Bahn - Sanger + #4749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 82.143.192.67)
Hej Christian,

Bilen kostede euro 10.500 (var prissat til 11.700).
færge (3 enkelte) samt benzin til 2 p38'ere (hentebilen var af samme slags) og diverse ophold på en del tankstationer blev godt kr. 7.500 - ombygningssæt (originalt) kr. 7.000.

Så alt i alt med registrering og plader blev den samlede regning kr 133.000 for en særdeles velholdt P38 4,6 HSE med 110.000 km kørt.


Hilsner

Svend