tilbage

Land Rover Forum  

Index
45007: Udskiftning af bremserør på freelander (06-04-2007 14:46:52)
Jens Ottar (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.112.58)
I forbindelse med udskiftning af bremserørene på min freelander, vil jeg høre om der er nogle gode "fif".

Bukker man rørene inden de monteres ? eller bukker man dem lidt ad gangen? Jeg kan ikke helt gennemskue processen :-)

Med påskehilsen
#4866
Jens Ottar
Index
45010: sv: Udskiftning af bremserør på freelander (06-04-2007 16:50:18) (svar på 45007)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Jens,

Det letteste (hvis man kan tale om let, når der skal skiftes bremserør??!!) - er at afmontere det rør der skal udskiftes og bruge dette som skabelon for det nye - således har du den rigtige længde og kan bukke røret i de rigtige vinkler inden endelig montering.

Husk at sætte niplerne på inden du laver "enderne" - har selv prøvet denne bommert en træt aften... det er bare så ØV...

Sug beholderen tom inden du afmonterer røret og fyld straks med nyt bremsevæske - således har du "frisk væske" et stykke af vejen allerede inden du skal til at lufte ud igen - brug evt. en "automatisk udlufter" der virker ved hjælp af undertryk. Denne sættes på udluftningsskruen er "suger" væsken igennem. Bare et lille råd!

Thorstein #7334