tilbage

Land Rover Forum  

Index
45826: Hængerøv (30-04-2007 13:53:54)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.95.239.200)
Min RR fra 85 hænger med røven i venstre side. Min tentative diagnose lød på: slidt støddæmper.
Men så blev jeg i tvivl,støddæmperne dæmper jo logisk nok;
men det er vel fjedrene,der under almindelige forhold bærer karossen?
Den har en fæl vane med at trække kraftigt til højre når
jeg bremser solidt ned. Ved lav hastighed er der ingenting, så det tilskriver jeg også affjedringen, snarere end bremserne.
Kommentarer udbedes venligst.
Index
45828: sv: Hængerøv (30-04-2007 14:03:26) (svar på 45826)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.95.136.130)
Er det kommet pludselig er sandsyligvis knækket en bagfjeder, er det kommet over længere tid er det havelågejernet fjedrene er lavet af, der er blevet træt, de skal byttes parvist, gerne med dæmperene.
Sandsynligvis er der et par stempler i den ene, af de forreste bremsecalibere, der har sat sig fast, byt til nyt.
Det var mine kommentarer.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
45829: sv: sv: Hængerøv (30-04-2007 14:20:29) (svar på 45828)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
På den anden side... Hvis bilen er fra 1985 - så er det da egentlig meget godt gået - går ud fra, at den ikke har været renoveret.

Hvor mange andre biler end gæve (skæve) englændere ville kunne klare denne tørn uden den lokale medicinmands "jernindsprøjtninger" med jævne mellemrum.

22 år er alligevel også en rum tid.... Det begrunder endnu engang bare at vore biler er "miljørigtige" høhø

Hvorfor skifte noget ud pga alder hvis det stadig virker nogenlunde (således siger mange skilsmisse advokater jo også).

Thorstein 7334
4x4 af nød - takket været de gode danske veje!

Index
50634: sv: sv: Hængerøv (02-09-2007 22:46:36) (svar på 45828)
Børge Rosenberg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.49.147.15)
Til Kenneth mfl.
Der er godt nok gået lidt tid; men jeg blev for nylig min-
det om, at det er en god skik at melde tilbage ift. de
råd man har modtaget.
Mht bremseevnen så var der helt rigtigt et par bremsestemp-
ler der havde sat sig. Lidt moslen og et sæt nye klodser,
så bremser den fint.
Med "hængerøven" forholdt det sig lige modsat af forventet.
Bagfjedrene i sådan en 85ér er ulige lange, fandt jeg ud af. Et sted i vognens fortid er der en synder der enten
har været uvidende herom, eller ligeglad hermed. Resulta-
tet: ikke en venstresidet hængerøv som jeg troede; men en højrøvet højreside. Nu er den lige!
Jeg ved ikke om jeg skulle have skiftet de der bremse stempler, kan man det? Eller skal hele kaliperen skiftes?
Noget andet er, at vognen gynger faretruende hvis jeg feks skal hurtigt ind efter en overhaling. Det er vel dæmperne
som skal skiftes?
Tak for hjælpen
VH Børge

lidt hurtigt